4 Ocak 2017 Çarşamba

Kitap Yorumu: Parçalanmış Gülüşler


Parçalanmış Gülüşler
Fotoğraf: Persephone

Tolga Yazıcı okuyorum bugün. Eski blogger arkadaşım o... Kelimeler dökülmüş kalemine "Parçalanmış Gülüşler" çıkmış ortaya... Yılın ilk günü ve içimden şöyle derin bir offf!! çekiyorum. Bir insanın hayatı ne kadar kötü olabilir ki! Olabiliyor işte... Hem de hiç ummadığın kadar!
Roman, iç içe geçmiş karakterlerin hikayelerinden oluşuyor. Roman içinde roman okuyorsunuz. Her bir karakter kendi hikayesinde can buluyor.
Yiğit Pek, Selim; talihsiz bir yaşamın hikayesi. Her iki karakterde kendi içlerine çekiyor okuru. Bir suçlu ne kadar iyi olabilir ki? Sorusu şimşek gibi düşüyor zihnin içine. İnsanız işte bir yanımız iyi, bir yanımız kötü...
Sevişmemiz gereken bir konu var; kendi iç dünyasında karmaşalar yaşayan bir adam ve iki kadının hikayesi. Aşk mı, cinsellik mi sorusuna cevap arayışı.
Karaktersiz yazar ; Kıvanç, kendi içinde yalnızlığı seçmiş, ara ara iç sesiyle diyaloğa geçen, kendini arayan bir yazar. Kıvanç'ın size bir de sürprizi var.
Dilba ve Serhat, Doğukan ve Saime, İlyas ve Halil doğu bölgesinden yürek burkan hikayeler.
Ütopik hikayeler gibi görünse de göze, olamaz mı? Olabilir detircesine işlenmiş kanlı canlı hikayeler.. . Hikayelerde ki geçişler çok  iyi... Duygu iniş çıkışları yaşacağınız bir kitap 'Parçalanmış Gülüşler'.
Tolga'yı tanıyan bilir onun dilini, yatkındır argoya ve serttir kimi zaman yazı dili. Okuyacaksanız bu romanı, hazır olmalısınınz onun yazı diline...
Bazı hikayelerin şiirle harmanlanmış olması hikayelere enerji katmış. Küçük Adam'ın, Küçük Hanım'a yazdığı şiire yer vermeden geçmeyeceğim.

Gidiyorum...
Kelebek misali ömrüm
Son bir kanat çırpıp gidiyorum
Dalgaların terk ettiği yosun gibi
Dibe vuruyorum
Yaklaşma, yapışırım tenine
Dokunma, sarılırım eline
Kaçıyorum...
Rotasını şaşıran denizci gibi,
Ne gidecek yerim, ne de bir umudum var
Dalıyorum...
Derinlere, daha da derinlere
Bir vurgun yiyorum sol üst köşeme
Korkuyorum...
Bir gün çıkar yine gelirim diye
Kendimi saklamak istiyorum kendimden
Ve bir çocuğun annesini araması gibi
Kendimi arıyorum
Kaçıp giden korkularımın arasında
Ve sesleniyorum kendime
Bir gün, belki diye...

Arka Kapak Yazısı

Belki de içimizde olduğunu düşündüğümüz bu rüzgâr, bir meltemle başlayıp hortuma dönüşmüştü. Farkında değildik biz bazı şeylerin. Adım attığımız yerin savrulup gitmesinin sebebinim bizler olduğunu hiçbir zaman bilemedik. Bilseydik, en azından bir şeyler fısıldayabilirdik. Saçma da olsa söylerdik. Çünkü korkularımızın üzerine bir nokta atıp, pergelle defalarca çevirmiştik çevremizi. Önümüz sağımız, solumuz, her yerimiz aşılmaz surlarla çevrilmişti. Yine de o surların arkasındakilere bir şeyler dedik, en azından denedik. "Kan"a "Gül" dedik.
Biraz da dikenliydik. Bilmem anlatabiliyor muyum?

Tolga Yazıcı

SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

42 yorum:

  1. Şu şekil şiirler beni bitiriyor. Sanki ruhum yazılan yerlerde gezintiye çıkıyor gibi hissediyorummm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şiir böyle hissettirmiyor. Şiirde duygu ve ruh olunca damakta bıraktığı tad bir başka oluyor... Sevgiler...

      Sil
  2. Henüz okumadım. Şiir içten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir kitap, vakit ayırmaya değer... Sevgiler...

      Sil
  3. Bir bloggerın çıkardığı başka bir kitap daha... Harika! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Darısı kitap çıkarma aşkı olan diğer bloggerların başına... Sevgiler...

      Sil
    2. Hepsini merakla bekliyoruz :) Saygılar...

      Sil
  4. Kitabın adını ilk duyduğumda çok farklı gelmişti. Henüz okumadım.
    Şiir çok anlamlı.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayeler güzel işlenmiş, adı gibi kendi de güzel kitabın... Sevgiler...

      Sil
  5. Başarılarının devamını dilerim blogger yazarın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hak ettiği başarıya kavuşur... Sevgiler...

      Sil
  6. Ayy safransarı'nın kitabı mı çıkmıış, çok sevindim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epey zaman oldu aslında. Ben okumakta geciktim... Sevgiler...

      Sil
  7. Kitabın ismi zaten ilk duyguyu uyandıran ben çok beğendim. Küçük hanıma yazılan şiiri ve arka kapak yazısını da çok beğendim. Güzel bir kitap anlatımı olmuş sevgili persephone :). Paylaşım için çok teşekkür ederim sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  8. ne çok kitap çıkaran blogger var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Darısı diğer bloggerların başına;) Sevgiler...

      Sil
  9. Ben de blogunu severek takip ediyorum.Farklılıkları severim :)

    YanıtlaSil
  10. ne güzel listeye bir kitap daha eklendi. Okunacaklar listesi giderek kabarıklaşıyor:)))
    sevgiler...
    http://blogdakicin.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten çok okunacak kitap var. Zaman yetmiyor... Sevgiler...

      Sil
  11. benim güzel dostum,
    beni çok mutlu ettiğini bilesin.. onca yazıya refakat eden gözlerine sağlık.
    kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tolga'cım umarım kitap hak ettiği başarıya kavuşur. Ünlü bir yazarın kaleminden çıkmış olsaydı kitap inan bana ilk ondan inmezdi... Ben çok başarılı buldum. Soluksuz okudum. Kalemine, emeğine, yüreğine sağlık... Sevgiler...

      Sil
  12. Duygu yoğunluğunu böylesi güzel yansıtan bir arkadaşı ve kitabını tanıştırdığın için teşekkürler canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim değerli yorumunuz için.. Sevgiler...

      Sil
  13. Çok güzel bir tanıtımdı, okumak istedim. Böyle kitap tanıtımları görüyorum ve okunacak ne çok şey var diyorum :)) Blog yazarlarının kitapları olduğunu görünce ayrı bir mutlu oluyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazarlarının kitaplarını okumalyız aslında. Hem onlara destek, hem de kitap yazmak isteyenlere cesaret vermek için. Okunacak gerçekten çok fazla kitap var. Sevgiler...

      Sil
  14. Çok güzel. Blogger desteği lazım. Ne güzel. Yüreğine sağlık. Şiir çok dokunaklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle desteklenmeli arkadaşlar... Sevgiler...

      Sil
  15. Nekadr guzel. Bloggerlarimizin kitap cikartmasi ne mutlu bizlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap çıkartmak isteyen tüm blogerlerın darısı başına diyelim😊 Sevgiler...

      Sil
  16. Kitabı bu sıralar çok görüyorum.. Bloggerların kitap çıkarması ne güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok keyifli... Okuması da öyle... Sevgiler...

      Sil
  17. Ve sesleniyorum kendime
    Bir gün, belki diye... çok güzelmiş adını yazdımm

    YanıtlaSil
  18. Bu yazı tam birici de gibi çıktı karşıma diyebilirim. Tolgayı uzun sure ben de takip ettim. Ama blog okumayı bıraktım yoğunluktan ve simdi tam onu hatırlamaya çalışıyordum ki sizin yazınızda gördüm. Harika bir tesadüf oldu. Yazar blogger lar arasında çok beğendiğim biri. Kitabini da mutlaka okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakit ayırmaya değer, okumayı seviyorsanız. gerçekten güzel bir tesadüf olmuş... sevgiler...

      Sil
  19. aldım benim de okuma sıramda. başka blogçu arkadaşlar da var kitap çıkaran onları da okursun ki zamanla. bak hanife mert ve gülsen varol romanları çok iyi yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak onları bilmiyordum ya da hatırımda kalmamış. Makbule Abalı'nın kitabı idefixte yoktu. Başka bir yerden bakıcam ona. Önce onu okumak istiyorum. Sonra Hanife Mert ve Gülsen Varol'a bakayım... Sevgiler...

      Sil
  20. Umarım istediği gibi olur herşey,şiir mükemmellll

    Ay ben de mi yazsam bir roman :)

    YanıtlaSil