15 Kasım 2016 Salı

Özlüyorum

Boğazım düğüm düğüm, dolunay mı ki sebebi? Zor geçen günler, geçmişin gölgesinde. Garipsenmiş duygular gece karanlığı. Aydınlatır mı dolunay, yeter mi ışığının gücü? Söylenmesi gerekenlere susulmuş, söylenmemesi gerekenlere konuşulmuş. Bir tuhaf şey doğrusu. Ard arda gelen yalnızlıklar, sarılmanın, kucaklamanın sıcağında. Henüz dumanı tütüyor üstünde. Fırından taze çıkmış ekmek kokusu kıvamında. Kalabalıklar içinde bir garip yalnızlık duygusu. Ruhum sıcak, kaynayan su, bedenim buzdağı.
Bu ne tezat böyle. Herkes gülüşüp oynaşıyor, ben ruhumu teslim ediyorum hüzne... Babam daha sık düşer oldu aklıma. Gözpınarlarım hazırda, akmak için hatıraları canlandırıyor arka planda. Halen babamın fotoğraflarına bakmakta zorlanıyorum. Buna rağmen görüntüsü çok net. Bu nasıl olur, o kadar canlı ki. Dokunmak, sarılmak istiyorum. O kadar canlı. Özlüyorum, bugünlerde daha çok özlüyorum. Özlem içimde alev topu gibi büyüyor büyüyor daha da büyüyor. Gidene yok çare. Kal desem kalırmıydın benle. Savruluyor anılarım sonbaharın rüzgarında, sararmış yapraklar gibi fotoğraf kareleri dört yanımda. Bakıyorum öylece, her şey ağır çekimde. Sonra donuyor anlar zaman diliminde. Güzel bir an, mutlu bir karede kitleniyor gözlerim. Amasra'da, deniz arkada, gün batıyor, anneanne, dede ve torun. Babamın gözleri parlıyor, yanında bir tanecik torunu, kıymetlisi. Öylece donmuş karede, anda kalmış her şey. Gözlerimi kapatıyorum, o an'a gidiyorum. Anılar, kayıp şehir.
Yokluğunla üstümü örttüm, şiire, kitaba boğdum kendimi babam...

SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

40 yorum:

  1. Gözlerimden yaş damladı ...
    yorumum bu kadar .

    YanıtlaSil
  2. Öyle duygu dolu satırlar ki, sonuna geldiğimde iki damla yaş aktı gözlerimden. Anne-babanın yerini kimseler dolduramıyor değil mi? Kötü oldum şimdi. Yüreğine sağlık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doldurmuyor hikaye kalpli kadın😔 Sevgiler...

      Sil
  3. O özlem hiç bitmiyor. Bazen paylaşmak da zordur. En yakınındakilerin sıkıntınızın farkında olmaksızın gülmesi de garip gelir insana. Bazen ses duymak istersiniz, bazen sessizce ağlamak... İnsanız, hepsi yaşanır, zamanla özlem bitmez ama alışır insan.
    Anlattıklarınız pek çok insanın yaşadıkları. Ama az insan böyle etkileyici biçimde dile getirir.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok garip acı aynı kalıyor ama alışılıyor. Çok değişik bir duygu. Özlem hiç bitmiyor. Dokunma, sarılma, kokusunu içine çekme isteği😔 Teşekkür ederim🙏🏻 Sevgiler...

      Sil
  4. Canım benim ağlarım ama şimdi :( Ailemden çok uzaktayım. Nasıl üzüldüm... ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Emine'cim... Allah yardımcın olsun... sevgiler...

      Sil
  5. Gidişlerinden sonrası çok zor. Kıskançlık mı denilir bilmiyorum ve Eğer kıskançlıksa ilk kez Babam'ın vefatından birkaç ay sonra , alış verişte bir kız babasına sesleniyordu. Baba diye. Öyle hışımla dönüp baktım ki kıza. Babası vardı. Ben de yeni kaybetmiştim. Kız gözüme çok zengin gözüktü o an. Babası vardı. Sonra kendime güldüm mü desem, şaştım mı desem...

    Neler hissediliyormuş meğer....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yaşadım ilk dönemler o hissi:( Sevgiler...

      Sil
  6. Herkesin baba figürü ne farklı..

    YanıtlaSil
  7. Okurken bile zorlandım. Seni sevgiyle kucaklıyorum.
    Böyle gidişlere edilecek tonlarca isyan var ama elimizde hep susuşlar, oturuyoruz kımıldayamadan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni sevgiyle kucaklıyorum Elif'cim... Sevgiler...

      Sil
  8. Babasız yanım pek ağır gelir benim de zaman zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman duygular ağır basıyor... İçleniyor insan... Sevgiler...

      Sil
  9. Kelimeler boğazımda düğümlendi. Allah sabırlar versin.

    YanıtlaSil
  10. Dolunay tüm kadınları ağlak yaptı bu kesin, yazın çok hüzünlü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sulugözüm zaten:) Dolunay bahane:) Sevgiler...

      Sil
  11. İnsanın yaşı ilerledikçe aileye düşkünlüğü artıyor sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetini daha bir anlıyorsun... Sevgiler...

      Sil
  12. yaşamaya korktuğum günler onlar
    keşke elimden bişi gelse senin için Bahar..

    Sevgiler sevgiler sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç yaşanmasa keşke Kadriye'cim... Doğanın kanunu bu... Sevgiler...

      Sil
  13. Merhabalar, blogumdaki cekilise katilip katilmayacaginizi yazmamissiniz da bugun son gun. Szi de cekilise alayim mi dye bir yorum yazayim ddm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılmayacağım... çok teşekkür ederim... geç oldu biraz ama... kusuruma bakma Şeyda'cım... sevgiler...

      Sil
  14. Tamamını okuyamadım bile:(

    YanıtlaSil
  15. Efendim çok dokunaklı bir yazıydı, insanın içine işliyor yazdıklarınız...
    Diyecek bir şey bulamadım bile, nurlar içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  16. Derinden gelince duygular, okuyanı da böyle derinlere götürüyor...

    YanıtlaSil
  17. Yüreğim uzaklara taşındı...

    YanıtlaSil
  18. 10 yaşımdayken benim babam yok kimsenin de olmasın, gözümün önünde sarılmasınlar ona, bak demesinler isterdim. Düşüncesiz mahluklarla gözümüze gözümüze sokanlarla gerçekten zor bu dünya

    YanıtlaSil
  19. Teşekkür ederim... Hoşgeldiniz... Tabii ki alırım takibe... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. ay kıyamam yaaaaa bak sana diyim sana en çok neşe yakışıyor duygusallık daaa amaaaa hüzün cıks cıks :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi yaaa:( Kardeş evlenince böyle garip duygular yaşıyor insan😔 Mutluluk ve hüzün bir arada... İnsan böyle günlerde babasını yanında istiyor... Sevgiler...

      Sil