25 Mayıs 2014 Pazar

KARDELEN ÇİÇEĞİNİN HİKAYESİ

Bu tip hikayeleri pek seviyorum, her canlıya ait yaşam hikayeleri... Her yaşayan canlının bir hikayesi... Hikayeler daha da bir canlı kılıyor sanki onları...
Cansız varlıklara yazılmış hikayeler de can katıyor onlara... Neyi ne gözle gördüğünü anımsatırcasına...
Boş boş bakmak değil, görmek gerek... Görmek için de neye nasıl bakacağını bilmek gerek... Bu da baharın habercisi kardelen çiçeği'nin iki farklı yazılmış hikayesi...

İLK HİKAYE:
Kardelen çiçeği, etrafındakilerin dostlarının anlatımıyla güneşe aşık olur. Aslında hayatında güneşi hiç görmemiştir. Çünkü bilir ki güneşi gördüğü an canından olacaktır. Ama bu aşk içinde öyle büyür öyle büyür ki artık dayanılmaz bir hal alır ve Allah’a dua eder, bana bir defacıkta olsun güneşi görmeyi nasip et diye.... Ve bir gün dayanamaz Allah’ın huzuruna çıkar ve şöyle der; “Allahım güneşi görmem için bana izin ver.” Allah’ta ona şöyle seslenir; “Ey kardelen bilmez misin ki sen narin bir çiçeksin ve güneşle karşılaştığın an canından olabilirsin. İyi düşün sana iki gün mühlet veriyorum, ya güneş ya canın .” Kardelen yüce Rabbin huzurundan ayrılır ve düşünür. Ama içindeki güneş sevdası adeta onu içten içe kemirir. 2.günün sonunda Rabbin huzuruna çıkar ve şöyle der; “Bu aşk beni öyle büyüledi ki güneşi görmek için can atıyorum. Allah’ta ona; “Cesaretini taktir ederim ey kardelen ama bir yandan da üzülürüm, çünkü canından olacaksın.” der. Ve kardelen güneşi görmenin aşkıyla tutuşurken karın üstüne çıkmaya karar verir. Tam o beyaz karın içinden kafasını çıkardığı an güneşi görür, ama ona daha önce söylendiği gibi canından olur. Bu olay herkesin kalbinde yer eder. Herkes çocuklarına ve torunlarına bu olayı anlatır, nasihatte bulunurlar. “Eğer günün birinde aşık olursan, birini çok seversen KARDELEN gibi cesaretli ol. Eğer KARDELEN kadar cesaretin yoksa sakın aşık olma!!!

          
İKİNCİ HİKAYE:
Yıllar evvel birbirini çok seven iki çiçek varmış. Bunlardan erkek olan, sevgilisini o kadar çok seviyormuş ki; baharda açtıklarında diğer çiçeklerden onu kıskanıyormuş. Buna dayanamayan erkek çiçek baharda binlerce çiçeğin içinde açmak ve kalabalığın içinde kaybolmak yerine kışın dondurucu soğuğunda açarak canından çok sevdiği sevgilisini daha fazla görmeyi hayal etmiş .Yine bahar gelmiş, bütün çiçekler toprağı yedi renge boyamışlar. Erkek çiçek kışın kurduğu hayallerini anlatmış. Dişi çiçek sevgilisinin fikirlerini çok beğenmiş, bir daha ki sefere hiç kimsenin açmaya cesaret edemediği, kışın dondurucu soğuğunda açmak için sözleşmişler. Bahar bitmiş, yaz geçmiş, kış gelmiş. Sevgilisine kavuşma hayali ile yerinde duramayan erkek çiçek, karın bir yorgan gibi kapladığı toprağı delerek yeryüzüne çıkmış. Bembeyaz karlar içinde o renkleriyle göz kamaştıran sevgilisini aramış… Ama bulamamış . Ümidini yitiren erkek çiçek bir süre sonra üzüntüsünden boynunu eğmiş ve soğun şiddetine daha fazla dayanamamış ve hayatını kaybetmiş. İşte o günden sonra aşkı için kışın dondurucu soğuna bile aldırmadan karların içinde açan çiçeğe KARDELEN ve ona sadık kalmayıp aldatan sevgiliye HERCAİ adı verilmiş…
Siz siz olun verdiğiniz sözü asla unutmayın!!!...

Alıntı...


SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

134 yorum:

  1. "Güneşi Gördüm" aklıma geliyor bu hikayeyi okuduğumda :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir hikaye

      Sil
    2. Çok harika bayıldım 😎😎

      Sil
    3. 1. hikye çok üzücü ama 1. hikaye daha güzel


      Sil
    4. Keşke herkes kardelen gibi aşkına sadık ve bu kadar bağlı olsa ama maalesef ki dünya hercai gibi cesaretsiz ve aldatan insanlar dolup taştı

      Sil
    5. ço güzelmiş kompozisyonda kulandım

      Sil
    6. benim ablamın adıda kardelen çok cesaretli

      Sil
    7. 👌👌🙂🙂👍👍

      Sil
    8. anlatılamayacak kadar güzel
      bayıldım,beni çok etkiledi

      Sil
    9. Anlatılamayacak kadar güzel olmuş
      bayıldım,beni çook etkiledi

      Sil
    10. Çok güzel olmuş

      Sil
  2. şimdi bu çiçeklerle arama soğukluk girerse sorumlusu sen olabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehee niye yau?:)Ne güzel hikayeleri var hepsinin;)Hercaiden soğuyabilirsin ama :)))

      Sil
    2. Kadınlarda bir çiçektir hemde çiçeklerin en nazlisi

      Sil
    3. Cok guzel ama hikayede aynı kelimeler tekrarlanmis
      😉 Bu arada kick boks ile ilgili kardelen hikayesi çok güzel 🥊🥊🥊🥊

      Sil
  3. Bende bayılıyorum senin bu hikayelerine :)
    Hiç duymadığım bu hikayeler okuyunca daha bi değerli kılıyo onları :)

    YanıtlaSil
  4. Sordum sarı çiçeğe ilahisi bir tek benim aklımamı geldi :D Güzel hikaye olmuş. Keyif ile okudum.

    YanıtlaSil
  5. aaaa bu hikayeler gerçek mi a ama ne güzel ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçek mi değil mi bilmiyorum ama güzel hikayeler;)Sevgiler...

      Sil
    2. Bildiğim kadar gerçek gibi adımı araştırırken buldum da yani adım (kardelen)

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim ödevime yardımcı oldunuz Sağ ol persophone

      Sil
    4. Merhaba ben kardelen hakında çok bilgi ısterim de acaba yardim edermisiniz?

      Sil
    5. Neden gerçek değil

      Sil
    6. Çok güzel tşkkür

      Sil
  6. Yine çok güzel yine çok güzel (: Bakış açısı katıyorsun insana bu hikayelerle (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler İrem:)Sevgiler...

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim persophone ödevime yardımcı oldun canim benim

      Sil
  7. yıllar önce kendime verdiğim sözü hiç unutmadım,hala uyguluyorum
    ve hala onu ÇOOOOOOOOOOKKKKKKKKKK SEVİYORUM :'(

    güzel bir paylaşımdı her zamanki gibi

    YanıtlaSil
  8. seviyorum çiçekleri tıpkı kadınları sevdiğim gibi, her çiçeğin bir hikayesi her kadının bir masalı vardır der şairin biri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehee herkesin,her şeyin bir hikayesi var Narkoz;)Sevgiler...

      Sil
  9. eşşek kafalı hercai menekşe nolcak :)) çok güzel ! hikayelere devam bayılıyorum okumaya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum bu hikayeleri:)))Sevgiler...

      Sil
  10. Kardelen çiçeğinin hikayesini keyifle okudum.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. Ben de çok severim bu hikayeyi, bir şeyler uğruna savaşmam gerektiğinde aklıma gelir hep :)

    YanıtlaSil
  12. Böyle hikayelere bende bayılıyorum. İsmimden nefret ederken, sen bana ismimi sevdirdin. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel hikayeler... İsminiz de çok güzel ve bir o kadar da anlamlı... Sevgiler...

      Sil
  13. Kardelen hikayelerinin İngilizce tercümeleri var mı, lütfen yayınlansın

    YanıtlaSil
  14. Gecenin bu saatinde nerden aklıma geldi bilmiyorum ama tekrar tekrar bu hikayenin içinde olmak çok güzeldi. Emeğinize sağlık sevgiler. . .

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel hikayeler, paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. Demekki aşk sadece keremle aslıda ferhatla şirinde degilmiş çok güzel çok etkilendim böyle hikayeler dinlemeyi çok seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel hikayeler gerçekten... Aşkın kendisi güzel o yüzden etkiliyor sanırım... Sevgiler...

      Sil
  17. Güzel iki hikaye nerden rastladin derseniz sevdiğim kadın "hikayesini okuduktan sonra en sevdiğim cicek oldu kardelen" dediği icin arastirdim umarim doğru yerdegimdir. 😊.

    YanıtlaSil
  18. Ne ben kardelen oldugumu biliyordum ne de onun hercai olabilecegini, keske sadece birer menekse olsaydik beraber acip beraber solsaydik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısmet değilmiş demek ki... Sevgiler...

      Sil
    2. ich auch

      Sil
    3. kendimi hercai sanırdım ama asıl kardelen benmişim...

      Sil
  19. Ben sanal aşkları şairiyim aşka dair her hikayeyi merak eder okurum bu hikayeyi okuduğumda şunu anladım aşk her yerde var olan kutsal bir duyguymuş yeterki bu duyguyu hiset yaşa vede yaşat teşekkür ederim bu güzel hikayeyi sunan admine saygılar sunarım

    YanıtlaSil
  20. Kardelenin hikayesini öğrenmil oldum sayende teşekkürler...

    YanıtlaSil
  21. Senaryosundan, bazı sahnelerinden, ajitasyon konusunda abartıya kaçtığını düşündüğümden ötürü beğenmediğim bir filmin tek güzel bulduğum sahnesi geldi aklıma bunu okuyunca.. Filmin adı ne söylemeyeceğim, siz tahmin edin bakalım. :D

    YanıtlaSil
  22. Benim adım da kardelenve cesaretli oldğumudüsunuyorm

    YanıtlaSil
  23. Ben kardelen olurdum sen hercai olmasaydın. #S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardelen'i bulupta hercai'leşmek olurmu?ömrümü onu bulmaya adadım ben,yoksa o SEN'misin?

      Sil
  24. Adımı seviyim

    YanıtlaSil
  25. Çok güzel hikayeler, paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  26. Demek ki Hercai şarkısının hikayesi de buymuş... Öyle güzel bir şarkının adı neden hercai olur diye defalarca düşünmüşümdür :)

    YanıtlaSil
  27. Genel olarak yorumlara baktim bayan arkadaslar yazmis annem hep soylerdi bayanlar cicektir koklamasini bilene ben cok kardelen fotosu cekerdim. Hikayeleri guzelmis.

    YanıtlaSil
  28. benim adım da kardelen ilk hikayeyi biliyordum da ikinciyi bilmiyordum sayende öğrenmiş oldum ve ismimi da çok sevmeye başladım teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  29. Benim adım da Kardelen ve ismimin hikayesini öğrenmek çok mutlu etti :)

    YanıtlaSil
  30. bundan sonra ona KARDELEN diyecegimm.....

    YanıtlaSil
  31. Kardelenim ben ömrümü SENİ bulmaya adadım

    YanıtlaSil
  32. Asik oldugum kizin adi KARDELEN ama o baskasiyla sevgili. 😕 2. Hikayedeki gibi bi kiz deil dunyanin en iyi kizi o😐

    YanıtlaSil
  33. Benim çocukluğumun geçtiği bir köy var ve o köyde de her kışın sonunda kardelenler çıkar okadar çok o kadar güzel olurlarki yıllar önce o köyden ayrıldık ve benim çocukluğum o kardelen lerin içinde oynadığım oyunlar kokladığım o kardelen kokuları her kışın sonunda o güzel anılarım canlanıyor gözümde şimdi birileri bana gelip deseki dünyada en çok nereye gitmek istersin hiç düşünmeden memleketime köyüme kardelenleri görmek ellemek koklamak isterim derdim o kardelenler benim için dünyanın en güzel çiçekleridir

    YanıtlaSil
  34. mükemmel bir hikaye değil

    YanıtlaSil
  35. Bu hikayeyi çok sevdim kardelen çiçeği güzel bir çiçek

    YanıtlaSil
  36. En sonunda yazan siz siz olun asla söz tutmayın yeri kötü olmuş biraz

    YanıtlaSil
  37. Ama bence güzel hikaye hercai sevgilisini aldatsa da onu bence hala seviyor bu arada ben hilal

    YanıtlaSil
  38. çok güzel olmuş ödevime yardımcı oldunuz çok teşekkürler hikaye muhteşemmm

    YanıtlaSil
  39. Çooooook güzüldüm çok yararlı oldu

    YanıtlaSil
  40. Ben ödev için kardelen çiçeği ile ilgili hikaye arıyorum.👎👎👎👎👎

    YanıtlaSil
  41. Merhabalar kardelenlilgili hikayede yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
  42. Kardelen kadar cesaretli olamayanlar varrr

    YanıtlaSil
  43. 2. hikaye çoooookkkkk güzel bunu bana çıkartın ne olur. Benim adım Cemrenur😍😍

    YanıtlaSil
  44. Gerçekten çok güzel bir hikaye

    YanıtlaSil
  45. 2. guzel olmus bence

    YanıtlaSil
  46. Ödevime yardımcı oldu teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  47. benım adımda kardelen hıkayeler

    YanıtlaSil
  48. Güneşi görünce aklıma ilk gelen bu hikaye oldu Kardelen hikayesi

    YanıtlaSil
  49. Gerçekten süper bir hikaye

    YanıtlaSil
  50. çok güzel <3 teşekkürler persephone

    YanıtlaSil
  51. Çok güzeldi hikaye sağolun

    YanıtlaSil
  52. Kompozisyonum şuan kendimce mükemmel görünüyor mükemmel.Teşekkürler. :]

    YanıtlaSil
  53. ödevimde yardım cı oldu :D

    YanıtlaSil
  54. çok güzel olmuş Allah senden razı olsun senin sayende +++ aldımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  55. Çok güzel kardelen çiçekleri renk renk. Bulunduğu yerde böyle iç açıcı mutluluk verici bir görüntüye sahip olan kardelen çiçekleri efsanesiyle beraber esrarengiz bir durum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel kardelen çiçekleri renk renk. Bulunduğu yerde böyle iç açıcı mutluluk verici bir görüntüye sahip olan kardelen çiçekleri efsanesiyle beraber esrarengiz bir durum...

      Sil
  56. Ben 5.sınıfa gidiyorum ve ödevime çok yardımcı oldu 1.çok güzeldi o yüzden onu seçtim.

    YanıtlaSil
  57. 1. hikayeyi okuduğumda çok duygulandım bunu yazana çok teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
  58. cok guzeldi abla ama cok duyguluydu

    YanıtlaSil
  59. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🧡🧡🧡🧡

    YanıtlaSil
  60. Ben çok beğendim çok güzel olmuş bravo tebrikler👌👌. (Teşekkürler çok güzel, duygusal ve aşk dolu olmuş) 10 üzerinden 10

    YanıtlaSil
  61. Teşekkürler Türkçe dersiö için lazımdı :D

    YanıtlaSil
  62. ödevim için çok yardımcı oldunuz teşekkürler

    YanıtlaSil
  63. Bence sonunda - siz siz olun asla sözünüzü tutmayın cümlesi hiç iyi bir örnek değildi...

    YanıtlaSil
  64. Emmmm, e yanii güzel olmuş

    YanıtlaSil
  65. ödevime yardımcı oldun tşler

    YanıtlaSil
  66. 1 hıkaye guzeldı

    YanıtlaSil
  67. Gayet güzel bir hikaye hocam :) ilk defa okuyorum hayran kaldım diyebilirim :)

    YanıtlaSil