13 Ağustos 2022 Cumartesi

Hayat Tesadüfleri Sever

Bu aralar ihtiyacım olan şey sanırım; ‘hüzün kovan kuşları’.  Bir de cesaret, gözü karalık. Varsa gören, bilen bir haber etsin. Günlük gündemim pek bir karışık vesselam. İki arada bir derede sıkışıyor yüreğim. Düşünerek atmaya çalıştığım adımlara, bazen sağ sol kroşe gelebiliyor. İnsan sürprizlere açık olmalı. Ama ben; o sürprizleri pek sevmiyor olabilirim. 

Duygusal tarafım çok ağır bassa da, mantığımın kabul etmedikleri her zaman beni zorluyor. Empat mıyım bilmiyorum, umarım değilimdir. Fazla empati, gereğinden fazla yük getiriyor. 

Sağ yanım büyük bir sevinç yaşarken, sol yanım hüzne gömülü. Aşk tesadüfleri sever mi bilmem ama! Hayatın tesadüfleri sevdiğine şahidim bu aralar. Bir çok konuda… Ah o tesadüfler! Ah o ışık çakmaları yok mu! Olmaz olsun diyorum bazen. Neden diye sorma! Olması gereken neyse o, varsa yaşanması gereken yaşanıyor işte! Kaçmak istediklerini önüne düşüveriyor. Öğrenilmiş çaresizliklerini koy bir kenara diyor hayat. Daha alman gereken dersler var diyor, kimi zaman. Umarım bu sefer ki; almam gereken ders değildir, güzelliklerdir. Almam gerekenleri aldığım içindir belki, bu ağır aksak adımlarım. Korkup, kaçmalarım. Ne yazık ki; ‘öğrenilmiş çaresizlik’ böyle bir şey (TIK TIK)!

Ayrılıkları sevmem diyorum, al sana ayrılıkların en büyüğü diyip, yüzüme sırıtıyor. Belirsizlikleri sevmem, netlik isterim diyorum. Önüme yeni bir sınav koyuyor! Hayal mi, gerçek mi bilemediğin bir noktada buluyorsun kendini. Önünü görmene imkan yok, puslu. Belirsizlikten nefret ederim, ama hayat hep flu.  

Bundan bir sene önce verdiğimiz kararın, sonalarına doğru ilerliyoruz. Sayılı gün kalınca, aldı ruhumu bir telaş. Kafamda çok mu büyüttüyorum bilmem! (Evet büyütüyorum, çok da iyi biliyorum!) Ama yüreğimin büyüttüğüne yemin edebilirim, ama ispatlayamam. 

Dünyaya bir insan getirmeye karar veriyorsun. Dokuz ay karnında taşıyorsun, ki, benim ki, dünyaya gelmeye pek bir hevesliydi. Sekizinci ayda uyuduğu yerde darlanmıştı. Şimdi büyüdü. Yaş on sekiz oldu. Her şey dün gibi. Annesinin kanatları altından çıkmaya, özgürlüğe doğru yelken açmaya hazırlanıyor. Eh zamanı geldi! Gel sor ki benim bencil ruhum buna hazır mı? Sanırım değil. Kendimi hazır hissetme çabasındayım. Alışacağım, her şeye alışıldığı gibi… Az kaldı, çok az. Gönlümün efendisi yolunu bulmak için, yola çıkıyor…

Sevgi ve ışıkla kalın…

Persephone

22 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Yok be kuzuummm:) Ne bilgeliği. Onun için daha çok emek gerekli. Hayat tecrübesi demek daha doğru:) Sevgiler…

      Sil
  2. Fazla empati gerçekten yük getiriyor, sağanak yağmur yağsa neredeyse kendimizi sorumlu hissedeceğiz:)))18 yaş çok küçük geliyor bana da e 64 olunca:)))) kuş yuvadan mı uçacak hayırlı haberler mi yoksa eğitim filan başka şehre mi? Ailece hakkınızda en hayırlısı, en güzeli olsun canım. Alışırsın tabii ki.
    Sevgilerimi bıraktım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! Müjde’cim evet kuş yuvadan uçuyor. Almanya’ya doğru yol alacak, üniversite eğitimi için. Kısmetse! Tüm güzel dileklerin için teşekkürler. Sevgiler…

      Sil
    2. Kız ben de evleniyor sandım, sayılı gün çabuk geçer:)))bak evlenip de başka ülkeye yerleşmesin aman. Valla 2005'ten bu yana blog, Facebook'ta böyle yabancı ülkeye gidenler yabancı erkeklerle evlendiler, sonra baktım çocukların isimler Mete John, Sena Jane! Sonraki kuşak tamamen Amerikan, İngiliz olacaklar, Türkçe konuşmayacaklar..."Bizim ailede Türk dedeler, nineler var" olacak. Bu iyi bir şey değil :( Bir tane ünlü biri vardı hatta Facebook'ta ABD'de Hollywood'da film şirketlerinin aradığı biri kızı, oğlu vs. kardeşi Facebook sayfasında birbirleriyle İng. mesajlaşıyorlar! Hava atıyorlar. Yine ta mahallede kız kardeşimin ilkokul arkadaşı Londra'da yaşıyor kocası İngiliz kızının çocukları vs. isimleri İngiliz isimleri ve belli ki bir kuşak sonra tamamen dil, din, kimlik, her şeyleriyle dönüşecekler. Çocukluğunu biliyorum ben ve hâlâ şaşkınım o zaman deseler inanmazdım.

      Sil
    3. Ah neyse ki; evlenmiyor Müjde’cim:) Pek bi küçük daha:) Hayat, onun hayatı. İlerleyeceği yolda, saygı duymaktan başka yapabileceğim bir şe yok. Her şey gönlünce olsun, güzellikler hep onunla olsun. Yeter bana. Günümüzde artık her şey değişiyor. Bize de değişime adapte olmak düşüyor.O kadar çok şey değişti ki:) Sevgiler…

      Sil
  3. Onun için hayatta yeni şeyler öğrenme vakti. Bir anne için çok zor olsa da. Onu böyle bir seven annesi olduğunu bilmek en büyük güç olacak hayatında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ana yüreği işte… Bir yanım sevinç çığlıkları atarken, bir yanım hüzün denizinde boğuluyor. İnşallah güzellikler bizlerle olsun. Sevgiler…

      Sil
  4. Ayrılıkları kimse sevmez ama sadece nedeninin iyi olduğu düşüncesi rahatlatır insanı. Ne güzel evladınız eğitim için gidiyor. Yolu açık olsun. Anneler gözlerinde hiç büyütmez evlatlarını. Ama onlar büyüdüklerini gösteriyorlar ne mutlu size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan yaşadıkça anlar ya bir çok şeyi, evet evlat hep gözümüzde küçük:) Nedeni içimi bir nebze de olsa rahatlatıyor:) Sevgiler…

      Sil
  5. yeni başlangıçlar sancılı olur ama insan alışır, sonu güzel olacaksa... Umarım sizin için ve çocuğunuz için en iyisi olur..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah iyi olacak. İnanıyorum. Hayatı, dünyayı öğrenecek. Bakış açısı değişecek, vizyonu genişleyecek. Amin. Sevgiler…

      Sil
  6. Yüreğiniz mengeneye girmiş gibi hissettim. Bu benim hiç yaşamayacağım bir duygu. Ama böylesi bir ayrılığı yaşamak isteyenlerde olabilir desem.... Evladınız gittiği yerde mutlu olur ve bu kısa zamanda sol yanınızı da rahatlatır umarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ifade etmişsiniz. Tam da mengeneye sıkıştırılmış gibi hissediyorum. İnşallah. Sevgiler…

      Sil
  7. Ne güzel bir yazı:))) Ben de çok fazla empati yapıyorum, karşımdaki insanı anlamaya çalışıyorum ama her şeyin fazlası zarar getiriyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef! Dediğiniz gibi; her şeyin fazlası zarar. Fazla empati yapınca, herkese hak vermeye başlıyorsunuz. Bu da, bir noktadan sonra saçma oluyor. Sevgiler…

      Sil
  8. Başka bir şehre/ülkeye okumaya mı gidiyor kuzum, bende de var o bencillik biraz, belki biraz da sakınma duygusudur bilemiyorum ama büyüdüler kendi yollarını çizdiler bile,bize düşen desteklemek, kızım dün üniversiteli oldu değişik duygular içindeyim,şehir dışı değil iyiki dedim. Onun artık kendi yolunu çizdiğini tam anlamıyla dün hissettim.Yolları açık olsun, şansları açık olsun hayat iyilikler getirsin onlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Hayırlı, uğurlu olsun. Her şey onlar için güzel olsun, inşallah. Her daim yanlarında, aldıkları kararlarda destek olmak kalıyor biz ebeveynlere:) Çok iyi anlıyorum sizi. Benzer duygular yaşıyoruz. Sevgiler…

      Sil
  9. Hüzün konusuna ayrıca yazmak istedim, yakınlarda bir ay tutulması falan mı var acaba, ben de bir haftadır kurtulamıyorum bundan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolunay var. Ay tutulması var mı bu ara bilmiyorum. O da bir etken olabilir:) Astrolojiye inanıp, inanmamak arasında gelip gitsem de:) Sevgiler..

      Sil
  10. Oğlum evden taşındığında kalbim durdu sandım. Haftalarca ağladım. Zamanla biraz alıştım ama hala zor geliyor. Anneler böyle sanırım ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin edebiliyorum. Ben de bir ağlayıp bir gülüyorum. Alışacağım:) Sevgiler…

      Sil