3 Aralık 2016 Cumartesi

Çiçekli Şiirler Yazmak İstiyorum Bayım

Zenciler prensesi olacağım.
                                Hayat işte asıl o zaman başlayacak"
                                                              Pippi Uzunçorap


Çiçekli şiirler yazmama kızıyorsunuz bayım
Bilmiyorsunuz. Darmadağın gövdemi
Çiçekli perdelerin arkasında saklıyorum.
Karanlıkta oturuyorum. Işıkları yakmıyorum.
Çalar saat zembereği boşalana kadar çalıyor
Acı veren bir sevişmeyi hatırlıyorum.
Bir bıçağın gereksiz yere parlaması bu.
Yıllardır kendini bulutlarda saklayan illegal bir yağmurum.
Bir yağsam pahalıya malolacağım.
Ben bir bodrum kat kızıyım bayım
Yalnızlıktan başka imparator tanımaz bodrumum
Bir süredir plastik vazolar gibi hiç kırılmıyorum
Fakat korkuyorum. Birazdan da
Kırk üç numara ayakkabılarınızla
Bahçede oynayan çocukların üstüne basacaksınız
Bu iyi olmaz bayım!

"Gün akşam oldu" diyorum
Ekmek kırıntıları atıyorum kuşlara
Cam kırıkları yiyorlar
Rüyamda; bir kâse dolusu suyun içinde
Rengârenk yap-boz parçacıkları
Anlatmak istiyorum, dinlemiyorsunuz.
Hayır, sanırım sabahı bekleyemem
Bilmiyorum.
İnsanlar rüyalarını acilen anlatmalı.

On dört yaşındaydı ruhum bayım
Bir mermer masanın soğukluğunda yaşlandı.
Protez bacaklar taktılar ruhuma ince ve beyaz
Gıcırdaya gıcırdaya dolaştım şehri
Protez bacaklarıma bile ıslık çaldılar
O ara içimde çiçeklerden oluşmuş
bir silahsız kuvvet ablukaya alındı
Sinemalarda da "organzm gıcırtıları" oynuyordu.
Kaçmaya çalıştım. Olmadı.
Bu nedenle, çiçekli şiirler yazmayı
Ruhum açısından faydalı buluyorum bayım.
Neyse işte
Ben her filmi hatırlarım
Sinemaların hiç bitmeyen gecesine sığındığım çok oldu.
"Sofi'nin tercihini" seyrederken çok ağlamıştım.
Öpüşen Guramilerle ilgili bir film yapsalar
Onu da mutlaka hatırlardım.
İnsan içinde çevrilen bir çıkrığın sesini unutur mu?
Hem sonra ben hatırlamaya alışkınım
Bir "eşya toplayıcısıyım" bayım.

Büyük gemiler de yok artık bayım
Büyük yelkenler de
Büyük kâğıtlar yakmak istiyor şimdi canım.
İşte az önce bir karabatak daldı suya
Bir süredir kayıp
Dünyayı yutmuş olarak çıksa da ortaya
Ölüm çok iri bir sözcük değil bayım.
Kasımpatları kadar acı kokuyorum biliyorum.
Ama siz sobada sucuklu yumurta pişirip yiyen
Yoksul bir aşkın güzelliğini bilir misiniz?
Bir gül, bir güle derdi ki görse
Yalan söylüyorum
Güller bu sıra hiç konuşmuyor bayım

DİDEM MADAK



SEVGİ ve IŞIK'la kalın...


Persephone

37 yorum:

  1. Çok güzeldi... Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. kalemine sağlık :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Biraz umutsuzluk seziyorum... Kaleminize sağlık! :)

    YanıtlaSil
  4. Bir bıçağın gereksiz yere parlaması...
    Sayende Didem Madak şiirleri okuyorum ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ama di mi😊 Hep erkek şairleri mi okuyacağız😊 Sevgiler...

      Sil
  5. madak da pippi de çokooş :)

    YanıtlaSil
  6. Arabesk günler lakin geçecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yanımız hep arabesk diil mi yaaa😊 Sevgiler...

      Sil
  7. İnsanın ruhu hep genç sanırım.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşlananan beden, ruh bence hep genç kalıyor😊 Sevgiler...

      Sil
  8. Hüzün kokan şiirlerinin belki de en güzeli bu şiir Didem Madak'ın.Erken yaşta kaybettiğimiz şairimize selam olsun senin vesilenle sevgili Persephone.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüzün kokuyor gerçekten😔Selam olsun hepsine... Sevgiler...

      Sil
  9. Cok guzelmis. Itiraf ediyorum daha once duymamistim sairi. Gerci pek siir insani değilim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir güzeldir yaaa... Ama herkes şiir sevmiyor... Sevgiler...

      Sil
  10. Yalan söylüyorum

    ben de yalan söylüyorum;yalandan hep "iyiyim" diyorum

    şiir nefisti,çok merci :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiyim demek bir alışkanlık... Bu memlekette kim iyi ki? Sevgiler...

      Sil
  11. Şiiri okudum içime bir hüzün çöktü. Hüznü nasıl da yaymış mısralara. Güzel bir paylasimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyucusuna veriyor duyguyu şair... Sevgiler...

      Sil
  12. Didem Madak döktürmüş. ''Protez bacaklara ıslık çalınması'' şiire damgayı vurmuş. Çok güzel şiir.

    YanıtlaSil
  13. İğneleyen, acıtan, gerçekleri gözümüze sokan, harika şiirlerden biri... ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İğnelese de gerçekleri görmeli... Sevgiler...

      Sil
  14. Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. "Pippi Uzuncorap" ha? :) Ben burada onu hep Pipi Langstrumpf olarak bilirim ya cocuklugumdan beri, degisik geldi birden:) Tabii ya...Türkcesi öyle olmasi gerekir haliyle. Benim cocukluk kahramanimdir da kendisi...Gecen gün instagramda da resmini paylasmistim.

    Siir muhtesem...

    YanıtlaSil
  16. Yanıtlar
    1. Didem Madak yazmış, bana da paylaşmak kısmı düştü... Sevgiler...

      Sil
  17. beğendim

    Kalmein dert görmesin ;)

    YanıtlaSil
  18. Çok iyi ya. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil