26 Eylül 2020 Cumartesi

ERNEST HEMİNGWAY’DEN YAZAR OLMAK İSTEYENLERE 7 SIR



1. Yazmaya, tek bir gerçek cümle ile başlayın.

2. Her zaman, daha sonra neler olacağını biliyorken güne son verin.

Yazıya ara vermek için en doğru zaman, her şeyin iyi gittiğine emin olduğunuz zamandır. Günlük kelime kotası koyup buna uymaya çalışmaya gerek yok. Hayal gücünüzün tükendiğini hissettiğinizde değil de, bir sonraki adımda ne olacağını biliyorken durmak en doğrusu. Eğer her gün bu şekilde çalışırsanız, bir romanı yazarken asla takılıp kalmazsınız. Hatırlamak, en değerli şeydir.

3. Asla, üzerinde çalışmadığınız bir hikayeyi düşünmeyin.

4. Tekrar yazmaya, en son yazdığınızı okuyarak başlayın.

5. Bir duyguyu tarif etmeyin, onu yaratın.

6. Kalem kullanın.

Hemingway, dergi ya da gazete için bir yazı yazması gerektiğinde genellikle daktilo kullanırdı fakat ciddi işleri için kalemi tercih ederdi.

7.Kısa olun

Kaynak: www.mecmua.com

SEVGİ ve IŞIK’la kalın...

Persephone

12 yorum:

  1. Ünlü yazarlardan tavsiyeler çok ilginç oluyor, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederi Müjde ablacığım yorumun için. Sevgiler🙏

      Sil
  2. Yazılarımda devamlı kısa olmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun olduğunda okuyucu sıkılıyor sanırım. Kısa yazmak güzel. Sevgiler🙏

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Evet kafamda çevirip duruyorum tavsiyeleri🤗 Sevgiler...

      Sil
  4. dünyanın en kısa öyküsü de ona ait :) kore dizisi istediğin zaman sölerim sana iyilerddeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen söyle fırsat bulursam ilemek istiyorum Deep🤗 Sevgiler...

      Sil
  5. Çok az cümleyle ne çok şey anlatmış öyle. Ben blog yazılarımı kurşun kalemle önce defterime yazarım. Yazdıktan bir kaç gün sonra tekrar okurum. İçime sinerse paylaşırım. Kurşun kalem önemli. Hisli bir yanı var. Çok aramama rağmen henüz bir daktilo alamadım. Ama bunula ilgili hayallerim devam ediyor (:
    Çok naif bir paylaşım olmuş. Emeğine sağlık.Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de deftere yazanlardanım. Kalem ve kağıt teması benim için önemli... Daktilo keyifli iş. Kısa bir süre daktilo tecrübem olmuştu. Teşekkürler... Sevgiler...

      Sil
  6. Ah onlar gibi olmak ne mümkün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaah ahhh gönül ister tabii... Sevgiler...

      Sil