16 Mart 2017 Perşembe

Aşk İki Kişiliktir

,
Değişir yönü rüzgarın 
Solar ansızın yapraklar; 
Şaşırır yolunu denizde gemi 
Boşuna bir liman arar; 
Gülüşü bir yabancının 
Çalmıştır senden sevdiğini; 
İçinde biriken zehir 
Sadece kendini öldürecektir; 
Ölümdür yaşanan tek başına, 
Aşk, iki kişiliktir. 
Bir anı bile kalmamıştır 
Geceler boyu sevişmelerden 
Binlerce yıl uzaktadır 
Binlerce kez dokunduğun ten; 
Yazabileceğin şiirler 
Çoktan yazılıp bitmiştir; 
Ölümdür yaşanan tek başına. 
Aşk, iki kişiliktir 
Avutmaz olur artık 
Seni bildiğin şarkılar; 
Boşanır keder zincirlerinden 
Sular tersin tersin akar; 
Bir hançer gibi çeksen de sevgini 
Onu ancak öldürmeye yarar: 
Uçarı kuşu sevdanın 
Alıp başını gitmiştir; 
Ölümdür yaşanan tek başına. 
Aşk, iki kişiliktir.  
Yitik bir ezgisin sadece 
Tüketilmiş ve düşmüş gözden; 
Düşlerinde bir çocuk hıçkırır 
Gece camlara sürtünürken; 
Çünkü hiç bir kelebek 
Tek başına yaşamaz sevdasını, 
Severken hiç bir böcek 
Hiç bir kuş yalnız değildir; 
Ölümdür yaşanan tek başına, 
Aşk, iki kişiliktir.


ATAOL BEHRAMOĞLU

SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone




28 yorum :

  1. Ataol Behramoğlu'nun her şiiri bir başka güzel. Ne güzel bir seçim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirlere yer vermeyi seviyorum blogumda... Teşekkür ederim🙏🏻 Sevgiler...

      Sil
  2. Çok seviyorum bu şiiri, her okuduğumda içim titrer. Şimdi de hüzünle okudum. Hatırlattığın için teşekkürler Persephone :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için ben teşekkür edeim🙏🏻 Sevgiler...

      Sil
  3. Bende cok severim ama artk sanirim asklar daha platonik ve tek kisilik yasanir oldu :(

    YanıtlaSil
  4. Güzel şiirmiş ve çok doğru aşk iki kişiliktir şair de belki bir aşk acısı yaşadı..:)

    YanıtlaSil
  5. Ah ah böyle şiirler şarkılar sevilmez mi? Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için ben teşekkür ederim🙏🏻 Sevgiler...

      Sil
  6. her satırı için saatlerce düşünürüm bu şiirin. Mesela, içinde biriken zehir, sadece kendini öldürür bile bir duvar yazısı gibi.
    Çok ince...çok derin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamlı... Duygulu... Sevgiler...

      Sil
  7. Ataol Behramoğlu şiirleri çok değeerli.

    YanıtlaSil
  8. İyi ki şiirler var.. 💕

    YanıtlaSil
  9. aşk iki kişilik olsa iyi olur evet ama tek kişiliktir genelde yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi yaaaa:) İki kişilik olunca aşk olmuyor galiba:))) Sevgiler...

      Sil
    2. Kesinlikle katılıyorum bu düşüncene deeptone ve persephone.
      Blogdaki tek kişilik alev isimli yazıda yazdığım şiirde de bunu belirtmiştim aynen :) Yayın için teşekkürler..

      Aşk; tek kişilik bir alev,
      küllerinden doğar defalarca.
      Enkazı yine bir' i kaldırır,
      iki döndürdüğünde yangına.
      (momentos)

      Sil
    3. Çok güzel dizeler. Kalemine sağlık... Sevgiler...

      Sil
  10. Öyle midir ki, yoksa bazen talihsiz bir şekilde tek kişilik de olabilir mi diye aklımdan geçmişliği çok olmuştur Persephone. :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar aşkı nasıl yaşayacaklarını unutmuş olabilir mi ki?:))) Günümüzde insanlar ulaşamadıklarını aşk sanıyor:) O nedenle galiba tek kişilik yaşanmaya mahkum bırakıldı aşk;) Olması gereken şiirde ki aşk:) Sevgiler...

      Sil
  11. Ne güzel yazmis... bazen tek bazen cok kisilik de olabiliyor ama en güzeli iki kisilik olan 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh bazen işler karışıyor galiba:) Sevgiler...

      Sil
  12. Blog okumaya biraz ara vermiştim. Şimdi tekrar başladım. Iyiki başladım diyorum bloguna ziyarete gelince. Çok teşekkür ederim güzel paylaşımların için 💙💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için ben teşekkür ederim... Sevgiler❤️

      Sil