17 Aralık 2016 Cumartesi

YERYÜZÜ AŞKIN YÜZÜ OLUNCAYA DEK





Aşksız ve paramparçaydı yaşam
bir inancın yüceliğinde buldum seni 
bir kavganın güzelliğinde sevdim. 
bitmedi daha sürüyor o kavga 
ve sürecek 
yeryüzü aşkın yüzü oluncaya dek! 
Aşk demişti yaşamın bütün ustaları 
aşk ile sevmek bir güzelliği 
ve dövüşebilmek o güzellik uğruna. 
işte yüzünde badem çiçekleri 
saçlarında gülen toprak ve ilkbahar. 
sen misin seni sevdiğim o kavga, 
sen o kavganın güzelliği misin yoksa... 
Bir inancın yüceliğinde buldum seni 
bir kavganın güzelliğinde sevdim. 
bin kez budadılar körpe dallarımızı 
bin kez kırdılar. 
yine çiçekteyiz işte yine meyvedeyiz 
bin kez korkuya boğdular zamanı 
bin kez ölümlediler 
yine doğumdayız işte,  yine sevinçteyiz. 
bitmedi daha sürüyor o kavga 
ve sürecek 
yeryüzü aşkın yüzü oluncaya dek! 
Geçtiğimiz o ilk nehirlerden beri 
suyun ayakları olmuştur ayaklarımız 
ellerimiz, taşın ve toprağın elleri. 
yağmura susamış sabahlarda çoğalırdık 
törenlerle dikilirdik burçlarınıza. 
türküler söylerdik hep aynı telden 
aynı sesten, aynı yürekten 
dağlara biz verirdik morluğunu, 
henüz böyle yağmalanmamıştı gençliğimiz... 
Ne gün batışı ölümlerin üzüncüne 
ne tan atışı doğumların sevincine 
ey bir elinde mezarcılar yaratan, 
bir elinde ebeler koşturan doğa 
bu seslenişimiz yalnızca sana 
yaşamasına yaşıyoruz ya güzelliğini 
bitmedi daha sürüyor o kavga 
ve sürecek 
yeryüzü aşkın yüzü oluncaya dek! 
Saraylar saltanatlar çöker 
kan susar birgün 
zulüm biter. 
menekşelerde açılır üstümüzde 
leylaklarda güler. 
bugünlerden geriye, 
bir yarına gidenler kalır 
bir de yarınlar için direnenler... 
Şiirler doğacak kıvamda yine 
duygular yeniden yağacak kıvamda. 
ve yürek, 
imgelerin en ulaşılmaz doruğunda. 
ey herşey bitti diyenler 
korkunun sofrasında yılgınlık yiyenler. 
ne kırlarda direnen çiçekler 
ne kentlerde devleşen öfkeler 
henüz elveda demediler. 
bitmedi daha sürüyor o kavga 
ve sürecek 
yeryüzü aşkın yüzü oluncaya dek!  
  
Adnan YÜCEL


SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

27 yorum:

  1. Öyle güzel şeyler okuyorum ki bugün senden.
    Dokunan, duyuran.

    Kim istemez çoluk çocuğundan, yaşlısından gencine, her insanına sevilmeyi? Onu anlattı. Belki de hiç anlayacağımızın olmayacağı bir anda.

    Çok kararlı mısralar... Kararlılık çok önemli şey zaten. Onun bulunduğu yazıydı, şiirdi çok güzel o yüzden. Çok teşekkürler, çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim değerli yorumlarınız için🙏🏻 Sevgiler...

      Sil
  2. Yok ya bu dünya aşkın yüzü olacak bi dünya değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar da umutsuzuz değil mi:( Dilerim yanılan taraftayızdır... Sevgiler...

      Sil
  3. Bugünlerde okuduğum en anlam yüklü satırlar. Dünya aşkın yüzü olmayı başarabilir umarım. Emeğine sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Bitmedi sürecek, mahşer günü görüşene dek. Offfffff duygulandım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok duygul yüklü... Duygulanmamak elde değil... Sevgiler...

      Sil
  5. Merhaba ben geldim bloğuma ziyarete gelmişsiniz bende geleyim dedim bloğunuz çok hoş siz bloğumu takibe almamışsınız ama ben alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aldım takibe... Hoşgeldiniz... Sevgiler...

      Sil
  6. Saraylar saltanatlar çöker
    Kan susar
    Zulüm biter...

    İNşallah, aminnnnn
    yazanın da, aktarının da eline sağlık.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah🙏🏻 Teşekkür ederim... Sevgiler...

      Sil
  7. Her kötülük aşkın eksikliğinden kaynaklanıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiyi, aşkı yok etti insanoğlu... Sevgiler...

      Sil
  8. Müthiş..
    "aşk ile sevmek bir güzelliği
    ve dövüşebilmek o güzellik uğruna."
    Evet, insan bu.

    YanıtlaSil
  9. nerden buluyorsun hiç duymadığım bu güzel şiirleri
    Yine sevdim sevmeyi :-)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne ararsam onu buluyorum galiba:) Şiir sevince düşüyor önüme:) Arkadaşım paylaşmış facete acaip etkilendim, paylaşayım istedim... Sevgiler...

      Sil
  10. Çok güzel iyi geldi okumak...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba canım, nasıl güzel her konudan demle yüreklere akıyor.Teşekkürler sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim değerli yorumunuz için... Sevgiler...

      Sil
  12. Pek severdim bu şiiri eskiden. Yine hatırladım.
    ...oluncaya dek...

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel, çok duygulu... Nasıl sevilmesin ki? Sevgiler...

      Sil