8 Kasım 2016 Salı

Saygı

,
İnsanoğlu ne kadar da meraklı mutlulukları baltalamaya. Ne yazık ki; ben anlayamıyorum bu kafayı. Bir sürü koşuşturmacanın içinde bir de insanları memnun etme çabası. Olmayın memnun, sorun çıkartın, rahatlayın. Egonuzu tamin edin. Adına her ne diyorsanız, istediğiniz o olsun.
Düşünüyorum ve bir kez daha anlıyorum neden insandan uzak yaşama isteğimin bu kadar ağır basmasını. Olgunlaşmamış, olgunlaşmayı başaramamış, yaşamın erdemlerini görmekten uzak insan istemiyorum artık hayatımda. Yoruyorlar ve gerçekten yoruluyorum. Bir şey anlatmak, açıklamak dahi istemiyorum. Evet, önyargı diyorsanız önyargılıyım; anlattıklarımdan hiçbir şey anlamayacaklarına o kadar eminim ki o pis kibirlerinden. Ne aynı frekanstayız ne de yakın görüş açısında. Uzağız hem de çok uzak. Ben Mars'ta yaşıyorum, onlar dünyada.
İnsan dediğin varlık hata yapar, affedilebilir hatalar da affedilir. Büyüklük duygun ağır basar ve o duygudan gözün kararırsa hatanın daha büyüğü o zaman sana aittir.
Demode düşünce modellerinden bunaldım. Saçma sapan öğretilerden sıkıldım. İnsan insana saygı duymalı, yalnızca insanlığından ötürü. Bunun için büyük küçük farketmez. Bana göre ilahi bir düşünceyle gelen beş yaşında çocuk olsa, şapka çıkarır önünde eğilirim, saygı duymam için yaşın önemi yok!
Kör bir bakış açısına sahip, oturup konuşup anlaşmaktan aciz, kaçmaktan başka bir şey bilmeyen, sağduyudan yoksun, kendini bir halt zanneden, benlik duygusundan yoksun, kendinden başkasına saygı duymayan hiçbir varlığa saygı duymam benden beklenemez, insan olsa da....
Saygı; saygı duyana duyulur.  


SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

36 yorum :

  1. Her cümlenin altına imzamı atarım. Nasıl katılıyorum sözlerine. Eh sonra yabani olan biz olmuş oluyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun adı yabanilikse, yabani olayım sorun yok:) Sevgiler...

      Sil
  2. Merhaba,

    "İnsan insana saygı duymalı."
    İnsan insanı sevmeli.
    İnsan insana, insanca yaşamalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam o noktadayım... Sevgiler...

      Sil
  3. Bazen yılan hikayesine dönüyor bu anlama, anlatma ve anlaşma çabası.
    Oluruna bırakalım zaman halletsin.
    Bir yaştan sonra insan kaldıramıyor gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne yılan hikayesi... Herkes haklılığını kabul ettirme çabasında olunca:) Sevgiler...

      Sil
  4. Bencede herkes herkese saygı duymalı... kımse kımseyi sevmek zorunda değil ama saygı duymak zorunda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tamamen aynı fikirdeyim. Sevgiler...

      Sil
  5. İnsanlardan uzak yaşamak isteğini çoğu insandan duymaya başladım. Git gide dünya çekilmez bir hal alıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyayı çekilmez yapan şey biz insanlar ne yazık ki:( Sevgiler...

      Sil
  6. :) demek sen mars'tansın:)) ben de jüpiter:))
    içimi okur gibi oldum.
    lütfen hep yaz ki yalnız olmadığımı anlayayım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ne demeli ki....

    Hata hepimiz için; ama akıl, irade varken ikide birde hata yapmak da hata yapılanlara saygısızlık olmaz mı?

    Yani çok uçlu bir konu. Olgunluk sadece affedilmeyi beklemek değil buna ortam hazırlamak, sebep de vermemektir.

    İnsan olmak böyle.... Bazen insanlardan bunalmak, bazen bunaltmak, bazen kızmak...

    Bir de saygı hakkında çok beğendiğim bir laf vardır; sırası gelmişken;
    Saygı, beklenmez; kazanılır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hata değil, hatalar varsa ve bu süreklilik arz ediyorsa, yapılan tabii ki saygısızlık... Sürekli affetmek durumu söz konusu olamaz. Olgunluk tek taraflı değil iki taraflı olur... Her iki tarafında bu vasfa sahip olması beklenendir. 'Saygı, beklenmez; kazanlır' çok güzel bir söz... Teşekkürler... Sevgiler...

      Sil
  8. muhatap olmak istemediğin kişiler ile anlaşabilmek için kendini zorlama boşver ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzeli boşvermek aslında, keşeke umursamaz biri olmayı becerebilsem... Sevgiler...

      Sil
  9. Her cumlen ayri ayri bam tellerine dokunmus. Ozellikle son donemde hic bir seye saygisi kalmamis kisi sayisi cogaliyor. Guven saygi muluk sadece bir kelime olarak kalma yolunda kosuyor resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki öyle Lady'im:( Sevgiler...

      Sil
  10. Merhaba :)
    Ben o bahsettiğin cinsteki insanlara artık sadece selam vermekle yetiniyorum. En güzeli hiçbir şey paylaşmadan sadece Allahın selamını esirgememek. Böylece ne yoruluyorum ne kırılıyorum. Sadece biraz yalnızlaşıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Dördüncü Tekil Şahıs:) Uzun bir aradan sonra hoşgeldin:) Daha gitme bizi bırakıp... Üzülmektense yalnızlaşmak belki de daha iyi... Değmeyecek insanla için ne diye canını sıkacaksın ki... Çok insan, çok sorun demek be yazık ki... Sevgiler...

      Sil
  11. Yaradılanı severim,yaradandan ötürü...Ah bir öğrenebilsek bunu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke... Bazen o kadar çok keşke diyorum ki... Sevgiler...

      Sil
  12. Ben genel olarak insanlardan hoşlanmıyorum artık galiba o kıvama geldim. Saygı meselesi zaten hepten bir olay, s'si yok bugünlerde. Her kelimene katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzzz gibi soğuyabiliyorsun kimi zaman insan denen varlıktan... Teşekkürler... Sevgiler...

      Sil
  13. Ne kadar doğru. Bazen benim de avaz avaz bağırasım geliyor böyle kötü yürekli, saygısızlara. Sonra nasılsa anlamayacaklar diye vazgeçiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susmak çoğu zaman en büyük erdem... Anlayana... Sevgiler...

      Sil
  14. Cok guzel soylemişsiniz; saygi; duyana duyulur... İstediklerinizde de haklisiniz gayet de.

    YanıtlaSil
  15. bizim ülkede olmayan bişi bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de karşılaşmadım uzun süredir kendisiyle:) Sevgiler...

      Sil
  16. Bazı insanların sadece yaşı büyüyor kendisi büyümüyor. Kendisini geliştiremiyor. Haliyle yoruyor insanları. Düzeltmiyorsa kendisini mümkün olduğunca uzak durmak gerek. Ben öyle yapıyorum. İyi geliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzeli uzak durmak... Genelde de öyle yapıyorum... Sevgiler...

      Sil
  17. Sanırım ben de Mars'ta yaşayanlardanım, efendim :)
    Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin dünyada yaşaması beklenemez:) Sevgiler...

      Sil