16 Ekim 2016 Pazar

EN SEVDİĞİM 15 KİTAP #mim

,
Bir çok blogger arkadaşımın yaptığı 'en sevdiğim 15 kitap' miminden bende payımı aldım. Sevgili Özgürlük SavaşçısıBuzlu KalemMimikli Böcek beni mimlemiş, sağolsunlar... Kendilerinin mimlerine verdiğim linklerden ulaşabilirsiniz. Bu aralar ne okusam diye zorlanıyorsanız, bu mimlerden faydalanabilirsiniz. Kitap seçmek benim için zor, aralarından derin iz bırakanları seçmeye çalışacağım.

1. Milena'ya Mektuplar - Franz Kafka
"Her şeye rağmen, mutluluktan ölünebliyorsa, o zaman kesinlikle bu şekilde öleceğim. Ayrıca ölüm döşeğindeki birisi, mutluluk sayesinde hayata tutunabiliyorsa o zaman ben de hayatta kalacağım."

2. Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali
"Kimi tutkular rehberimiz olur yaşam boyunca. Kollarıyla bizi sarar. Sorgulamadan peşlerinden gideriz ve hiç pişman olmayacağımızı biliriz."

3. Siddhartha - Herman Hesse
" Yazmak iyidir, ama düşünmek daha iyi; akıllılık iyidir, ama sabretmek daha iyi."

4. Gertrud - Herman Hesse
"Başka dostlarınız vardır belki. Ama acı çeken, çektiği acıdan ne yaptığını bilmeyen biriyle karşılaştık mı onu esirgemeye, ona biraz hoşgörülü yaklaşmaya bakmalıyız."

5. MS 2150 - Thea Alexander
"Herkes mutluluk arayışı içinde olduğuna göre, bakış açınızın boyutlarını bilmeniz son derece önemli; çoğu kere kısa vadeli mutluluklar uzun vadede acılara neden olurlar. Eğer yaşamınızdan geniş anlamda hoşnut olmak istiyorsanız, yaşam anlayışınızın ve bu anlayışın belirlediği seçimlerin uzun vadedeki sonuçlarını(zevk-acı) bilebilmeniz için bakış açınızı genişletmek zorundasınız."

6. Cesur Yeni Dünya - Aldous Huxley
" Ben keyif aramıyorum. Tanrı'yı istiyorum, şiir istiyorum, gerçekmtehlike istiyorum, özgürlük istiyorum, iyilik istiyorum. Günah istiyorum."

7. Ana - Maksim Gorki
"İyi bir insan için yaşamak zor, ölmek kolay."

8. Kağıt Ev - Carlos Maria Dominguez
"Çoğunlukla bir kitaptan kurtulmak ona sahip olmaktan daha zordur. Kitaplar, sanki asla geri dönemeyeceğimşz bir anın tanıkları gibi, bir ihtiyaç ve unutkanlık anlaşmasıyla tutunurlar insana."

9. Yalnız Seni Arıyorum ( Nahit Hanım'a Mektuplar) - Orhan Veli
"Garîbim
Ne bir güzel var avutacak gönlümü
Ne de tanıdık bir çehre;
Bir tren sesi duymayagöreyim,
İki gözüm,
İki çeşme."

10. Mavi Tüy - Richard Bach
"Sana bir yararı olmayacak bir sorun diye bir şey yoktur. Yararlarına ihtiyacın olduğu için sorunları ararsın."

11. Duygusal Zeka - Daniel Goleman
"Duygularımız; düşünmek ve planlamak, uzak bir hedefe hazırlanmayı devam ettirmek, sorunları çözmek gibi yeteneklerimizi engellediği ya da güçlendirdiği ölçüde, doğuştan gelen zihinsel yetilerimizi kullanma kapasitemizin sınırlarını çizerek hayatta neler yapabileceğimizi belirler. Yaptığımız işe, heves ve keyifle - hatta uygun düzeyde bir kaygıyla - motive olduğumuz ölçüde de bizi başarıya ulaştırır. İşte duygusalmzeka tam da bu anlamda temel bir yetenektir ve diğer tüm yeteneklerimizi, bilerek ya da körelterek, derinden etkileyen bir güçtür."

12. Devlet - Platon
"İnsanları tarafsız gözlemle, her zaman konuşmaktan çok dinle. Gerektiği yerde sus. Bilmediğini bilen gibi yapandan uzak dur. Sen bilirken susma, bilmezken konuşma. Bilgiyi elde etmek seni mutlu edecektir. Asil insan bunu uygular."

13. Kendine Ait Bir Oda - Virginia Woolf
"Para kazanın, kendinize ait bir oda ve boş zaman yaratın. Ve yazın, erkekler ne der diye düşünmeden yazın."

14. Tanrılar Okulu - Stefano D'Anna
"Dış dünya senin psikolojinin maddeleşmiş halidir. Yaşamında önüne çıkan her soruna, her zorluğa önceden onay veren sensin. Bir gün kendini tanımaya başladığında, dünyanın neden bu halde olduğunu anlayacaksın."

15. Hayvanlardan Tanrılara Sapiens - Yuval Noah Harari
"Kapitalist ve tüketimci etik, bir madalyonun iki yüzü gibidir. Zenginlerin uyduğu birincil emir "yatırım yap!"ken, geri kalanların uyduğu birincil emir "satın al"dır.

SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

38 yorum :

  1. Kitaplar bede de olan kitaplar canım kalemine sağlık 😊😊❤️

    YanıtlaSil
  2. Okuduklarımda var okumak istediklerim de aralarında. Bu mimi seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevdim bu mimi... Sevgiler...

      Sil
  3. Hemencecik yanıt veren bir diğer arakdaşım, emeğine sağlık. Böylece keyifle takip ettiğimiz sevgili blogger lar neler okumuş, beğenmiş görüp ilham alıyoruz ;) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar teşekkürler Buzlu Kalem... Ben de senin gibi düşünüyorum... İnsan bazen ne okusam acaba diye takılıyor. Bu mim güzel oldu... Sevgiler...

      Sil
  4. Çok beğendim. Hepsi de birbirinden güzel ve dopdolu kitaplar. Şiirinden Platon'undan Kafkasına...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Daha yazılacak epey kitap var aslında:) 15 sınırı olunca:) Sevgiler...

      Sil
  5. Kitapların yanına tanıtıcı paragraflar koymuşsun ya, çok hoşuma gitti. Valla hepsini de çok beğendim ve okumak isterim ama ençok Tanrılar Okulu'nu merak ettim. Çok teşekkürler.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanrılar Okulu başucu olacak nitelikte bir kitap. D'Anna başarılı geçmişe sahip, hatta bir liderik okulu da var bildiğim kadarıyla. 2014 hayatını kaybetti. Bize de kitaplarını okumak kaldı. Söz konusu kitap olunca alel acele olmasın bir şeyler katayım istedim:) Beğendiğine sevindim. Sevgiler...

      Sil
  6. Kitaplarınızın bazılarını okudum.Tarz olarak yakınız sanırım :)Sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım... Ben de sizin okuduğunuz kitapların büyük bir kısmını okumuştum:) Sevgiler...

      Sil
  7. Kırmızı başlıklı kız
    Pambuk premses
    Benim favorilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heheheeee onlarda güzel ki;) Sevgiler...

      Sil
  8. ben de bazılarını okudum, yazından sonra da okumadıklarımı çok merak ettim :) sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitaplar... Fırsat buldukça, ne okuyayım diye düşünmemek adına güzel mim, faydalanılabilir... Sevgiler...

      Sil
  9. İşte ben bu mimde sınıfta kalırım. Kızımdan kopya çekerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalmazsınız yaaa... Sevgiler...

      Sil
  10. güzel kitaplar, alıp da henüz okumadıklarım var listede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat buldukça okursun... Sevgiler...

      Sil
  11. okuduklarım,okumaya özendiklerim var listende.
    hayranım sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sana hayranım canım yaaa... Sevgiler...

      Sil
  12. Merhaba, Blog Atlası'nda blog sayfanızdan kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. Bu adresten ulaşabilirsiniz: http://blog-atlasi.blogspot.com.tr/2016/10/persephone.html

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bana da yer ayırdığınız için... Sevgiler...

      Sil
  13. Sen de Hesse sevenler derneğindensin :-)

    Her biri diğerinden güzel şahane seçkiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de Hesse'ciyim:) Teşekkürler.... Sevgiler...

      Sil
  14. offf dream team gibi liste bu valla. hesse en sevdiğim yazar bi deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heheeee ben de Hesse severim:) Sevgiler...

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim😊 Sevgiler...

      Sil
  16. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim☺️ Sevgiler...

      Sil
  17. Keyifle okudum bu mimi, ellerine saglik Persephone. Bazilarini yeniden hatirladim, bazilarini merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim☺️ Sevgiler..

      Sil
  18. Gördüğüm en iyi listelerden biri. Hermann Hesse hayatımın yazarı. Gorki, Virginia Woolf, Kafka, Richard Bach'ı da çok severim. Bayıldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim☺️ Sevgiler..

      Sil
  19. Güzel liste sevdiklerim var, MS 2150 - Thea Alexander listeme girmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitap... Sevgiler...

      Sil