26 Aralık 2014 Cuma

HEPİMİZ MÜKEMMELİZ

,
Kendi hislerimizi yorumlarken toz pembe gözlüklerle bakarız iç dünyamıza, bu  nedenledir ki kendimiz ile algılarımız bozuktur. Karşımızdaki insanın gözündeki beni görürken, kendimizdeki kusurları görmeyiz. Kıyaslama yaparken genelde başkaları ile algılarımız son derece doğruyken, kendimizle ilgili algılarımızda yanılırız. Başkalarını davranışlarından dolayı yargılarken sanki kendimizle ilgili hiç kimsenin bilmediği kişilik özelliklerine sahipmişiz gibi davranır, tüm bencilliklerimizi savunur, herkesten daha iyi olduğumuz yanılsamasıyla kendimizce ve kendimize mükemmel bahaneler uydururuz. Evet bu dünyadaki tek mükemmel şey benim!
Hepimiz benciliz, ama içimizdeki süpermen sayesinde kendimizi yargılamayız. Dünyadaki yüce erdemlere sahip tek kişi olduğumuzu düşünür, diğer insanların tüm eksikliklerini, hatalarını anında fark ederiz. Ne de olsa bu dünyadaki en mükemmel şey benim! Başka insanlar önyargılı olabilir ama ben asla!
İşin asıl tuhaf tarafı, yapılan bir araştırmada eşine zulmeden, soykırım yapan, bizim kötü olarak değerlendirdiğimiz şeyleri, olayların failleri; olayları kendi pencerelerinden değerlendirdiklerinde, kötü bir şey yaptıklarını düşünmemeleri, hatta çoğu zaman kendilerini kurban olarak görmeleri yönünde. Enteresan di mi? Hepimiz mükemmeliz...:)
Duygularımız ve mantığımız sıkça çatışır, genelde kazanan duygularımızdır. Akıl, duygularımızı haklı kılacak bahaneler üretir ve sonunda da ikna olur... Kazanan taraf duygular... Aklımızı yönlendirmek, duygularımız eğitip ehlileştirmek çözüm olabilir belki.:)
Başkalarına açtığımız algıları, biraz da kendimize açsak hiç fena olmayacak...:)

SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

22 yorum :

  1. Bilmiyorum dikkat ettin mi, beni en çok şaşırtan en çabuk kırılan çevresindekileri ne kadar kırdıklarının hiç farkında olmamaları. Kendileri her türlü boşboğazlığı yaparken, minicik bir mimiğe alınmaları.. İnanılmaz geliyor bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında olay çok basit, başka insanlarda eksik gördüğümüz ya da kızdığımız tüm özelliklere kendimizin sahip olması;) İnsan kendinde eksik olanı, başkalarının eksiği olarak görürmüş:) Sevgiler...

      Sil
  2. Çok mühim bir konuya değinmişsin, bence de iletişimde karşılaşılan en büyük sorunlardan biri bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İletişim sorunlarını insanoğlu olarak çözdüğümüzde dünya daha güzel bir yer olacak;) Sevgiler...

      Sil
  3. Aklıma Küçük İskender'in "Herkes o kadar masum, herkes o kadar iyi ki, sanırsınız cehennemde yalnız yanacağım. sözünü getirdin. Kendimi algılamamız biraz da karşımızda ayna görevi gören dosta eşe bağlı değil mi? Doğruya ulaşmak, objektif olabilmek yolunda herkese ne çok iş düşüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilemiyorum ki kadriye,
      kendimizi kayırmak anlamında değilde,her zaman müstesna kişilerle karşılaşıp muhabbette olmak mümkün olaydı keşke!
      karşımdaki her aykırılık ve inciticilğin hesabını kendime soran biri olarak artık kaldıramadığım duruma geldiğimde vazgeçtimmm.ben mükemmelim:)) hah ha:))
      sevgili arkadaşım,küçük iskender'in yanına gidecek biri daha var:))

      Sil
    2. Sevgili Kadriye; kimse doğruya ulaşmanın peşinde değil ki, haklı olmak ve kendi doğrularını birilerine empoze etmenin peşinde... İnsanlar birbirlerini pozitif yönde geliştirebilse yaşadığımız dünya daha da güzelleşirdi... Eleştirilmekten kimse hoşlanmıyor, art niyetle karşılanıyor yapılan eleştiriler...Birilerine yanlış yapıyorsun doğrusu bu demek bu nedenle zor... Kimse ayna görevi görmüyor, kendi aynamızı kendimiz yaratmalıyız sanırım:) Sevgiler...

      Sil
    3. Sevgili Havva; kendini çok sorgulayan insanlar ne yazık ki bir noktada pes ediyor... Ben kendimi bu kadar sorgularken diğerleri ne yapıyor diyor insan kendi kendine... Vazgeçme;) Sevgiler...

      Sil
  4. Sanırım kendi hatalarımızı saklamak için başkalarının hatalarını buluşumuz bunca, ama ben o kadar çok hata yapıyorum ki; kendimle dalga geçmekten başkalarının yanlışlarını görmeye vaktim olmuyor ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hata yaptığının farkında olmak üstün bir beceri.... Kimse kolay kolay hata yaptığını kabul etmiyor... Başkaları da kendi hatalarını kendileri bulsun boşver:) Sevgiler...

      Sil
  5. merhaba sizi takibe aldım bende bloğuma beklerim sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz, gelirim tabii... Sevgiler...

      Sil
  6. Başkalarına açtığımız algıları, biraz da kendimize açsak hiç fena olmayacak...:)

    bence deee... önemli bir konu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İwiit:))) Mutlu yıllar mink mini... Sevgiler...

      Sil
  7. Ne kadar güzel yazmışsınız her insanın içinde biraz bencillik var belki de bu bencilliği kamufle etmek için insanlar birbirlerinin hatalarını kovalamak için ortada dört dönüyor :)
    Bu arada sizi takipteyim benim bloguma da gelirseniz sevinirim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba:) Hoşgeldiniz bloguma, ben de sizi aldım takibe mutlu yıllar:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. bahar
    mutlu yıllar demeye geldim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacığım hoşgeldin... Sana da musmutlu yıllar dilerim... Sevgiler....

      Sil
  10. Sevgili Füsun,
    her değindiğin can alıcı konuda konuşmak ve seninle saatlerce sohbet etmek ihtiyacı olan bir ben miyim:)
    mükemmel değilim elbette, olmakta istemem ama asgari insan olma özellikleri beklerim, yoksa ben insan değil miyim:)))
    Uzun konuşuruz birgün inşallah.
    Yeni yılını kutlarım, Yakışıklı oğlun ve tüm yanında seni seven gerçek dostlarınla, sağlıkla, huzurla, başarılı güzel bir yıl dilerim.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Umarım bir gün karşılıklı çayımızı kahvemizi yudumlarken hoş bir sohbet yapma imkanımız olur... Blog yazmaya başladığım günden bugüne en büyük destekçimsiniz... Çok çoook teşekkür ederim... Sizin ve ailenizin yeni yılını kutlarım... Tüm sevdikleriniz ve ailenizle birlikte mutlu, sağlıklı, huzurlu, başarılarla dolu bir yıl olmasını dilerim... Sevgiler...

      Sil
  11. kendimizi eleştirebilsek sürekli değişmeye çalışırdık galiba böylesi daha iyi.Yani tamam kötü yönleri de var ama bir de bu açıdan bakmak gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin söylediğin de farklı bir bakış açısı.... sevgiler...

      Sil