1 Haziran 2014 Pazar

MODERNLEŞİYORUZ

,
Zamanla modernleşmek uğruna uzaklaşıyoruz gerçeklikten, her şeyi sanal yaşar hale geldik, tamamen mekanikleştik. Sabah kalk işe git çalış, eve gel yat uyu biçiminde devam ediyor hayat. Araya sıkıştırılmış bir iki tv programı, bir iki gazete sayfası çevirmek pardon internet sayfası (gazeteye dokunmak ürkünç), günlük insan ihtiyaçlarını karşılamaktan ibaret olmaya başlamış hayatlarımız...
Arkadaşlarla, dostlarla bir araya gelmek yerine sanal alemde buluşmalarımızı gerçekleştiriyoruz. Erteliyoruz yüz yüze buluşmalarımızı malum zaman yok...
Telefon açmak bile zor artık!!! Whatsapp var, facebook var, twitter var karşılıklı rakı kadehini şerefe kaldıramasan da sosyal medyada  iki lafın belini kırarsın iki de rakı kadehi etiketledimiydin işlem tamam işte... Bu kadar basit... Hem kolay hem masrafsız... Karşılıklı muhabbet edip içmiş kadar olduk...
Aşklar bile sanal yaşanmaya başlanmış artık... Fotoğraflara bakıp bakıp aşık oluyor insanlar...Garip!? Ben daha neyi yazıyorum ki?
Neler oluyor insanoğluna?
Modernleşmek bu mu?
Sanal yaşamak tamamen gerçeklikten uzaklaşmak...!
Duygu yok!
Hissetmek yok!
Dokunmak yok!
Yüz yüze gelmek yok!
Göz göze gelmek yok!
İnsan olmaya has duygulardan uzaklaşmak nimet sayılır hale gelmiş durumda... Aman varsın hissetme daha iyi az zarar görürsün...
Güvenimizi yitirmişiz birbirimize karşı, her hareketin her söylemin altında art niyet arar olmuşuz. Kendimize bile itiraf etmekten korktuğumuz duygulara sahibiz artık. Duygulardan arınmış, hissetmekten kaçar olmuşuz. Empatiden yoksun, vicdanı arar bir toplum haline gelmişiz.
Aman sakın paylaşma duygularını, sakın belli etme yarın öbür gün çarparlar yüzüne yüzüne... Dost bildiklerin canını yakar sonra... Gerek yok belleme kendine kimseyi dost, yanmasın canın... Kalsın her duygu yüzeysel... Bırak yüzsün derin denizlerde... Gerekirse göm kalbinin derinliklerine, kal yalnız... Ama sakın paylaşma duygunu, hissetme, sevme kimseleri kendinden başka... Teknolojik iletişim yeter sana... Öbür türlüsü, insancası bünyeye zarar...
Her şeyi sanal yaşa...
Gelme dostlarınla bir araya gelme sakın yüz yüze elleşme duygulara bırak dursunlar sessizce bir kenarda, dokunma hamurdan gazete sayfalarına,değme çiçeklere böceklere, basma sakın toprağa çimlere git farmville oyna, platonik yaşa sanal yaşa aşklarını... Hissetmek senin neyine hissedersen acı çekersin kolla kendini... Sakın sakın ola yaşama insana ait duygularla...
Ben böyle yaşamam de çek git hayatın içinden kapa kendini iki duvar arasında bir ekranın başına... Kork hissetmekten! Hissetmek zararlı...
Neden insanın doğasına ait şeylerden kaçışımız?
Kendimizi korumak mı amacımız?
Bu şekilde davranarak korunmuş mu oluyoruz?
Yoksa insan olmaktan adım adım uzaklaşıyor muyuz?
Teknolojiye mi yenildi insanlık?
Her şey teknolojik olmak, modern olmak uğruna mı?
Bir akıllı telefon kadar değeri kalmadı insanın!!!

Haydi kalın sağlıcakla...


SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

23 yorum :

  1. günaydın bahar:)
    Allah'tan canım diyebileceğim birileri var,o da şanstan:)ama hayat artık başka türlü akıyor,dün sabah eşimle ormana gittik,6 km yürüyüş parkurunda yürüdük amannn ne mutlu olduk,eve geldik fln.
    öğleden sonra bi alışveriş için dışarı çıktık,korna,araba ve insan seli,her çeşit,o kadar hızlı yaptık ki işlerimizi şaşırırsın bi an önce kurtulup eve sığınmak için.
    nefes almaya hiç bi yer ve şey kalmadı,hiç hatırlamam ki konuksuz bir haftasonumuz olsun,ama artık böyle,biz de çekirdeğin çekirdeği yaşıyoruz,modernlikten değil de bazı aç gözlülükten,daha çok bina,daha çok araba,daha çok yol,daha çok oy!
    tıkıldık kaldık evlere işte!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma canım aynı durumdan ben de şikayetçiyim...Hafta içi bütün gün İstanbul trafiğinde acı çekince,haftasonları sokağa çıkmak angarya geliyor...:( Aynen tıkıldık kaldık evlere çokta nefes alacak alanda kalmadı ya...Gerçekten hayatlar bir başka türlü akar oldu....Sevgiler...

      Sil
  2. Yeni asrın hastalığı da teknoloji oldu artık
    "Yukarı bak" diye bi video var.
    Aslında halimizi en güzel anlatan da o
    Çok güzel bir paylaşımdı gerçekten ;)
    Kalemine sağlık :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şeymacım;)Değişiyor ve değişime ayak uyduruyoruz...Hayırlısı olsun diyelim:)Sevgiler canım...

      Sil
  3. Harika yazmışsın. Yolda, otobüste,cafede, işyerinde, evde, heryerde hiç kimse kaldırmıyor kafasını telefonundan. Hiçbirimiz görmüyoruz etrafımızı.. Çok tuhaf. Şimdi böyleyse çocuklarımızı tahmin edemiyorum. Bazen ben de kendimi evde sadece telefonla ilgilenirken buluyorum. Annem "yeter artık bırak şu telefonu yüzünü görelim " deyince kendime geliyorum. Utanıyorum o halimden. Ama yapıyoruz işte farkında olmadan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu durumdan şikayet etsem de bende öyleyim dördüncü tekil...Telefonumu es kaza evde unutayım bir yanımı eksik hisseder hale geliyorum...Çok garip bir durum gerçek olan bu:)))

      Sil
  4. nerde bu insanlık yaa hep anlatırlardı insanlar şöyle insanlar böyle diye ben göremiyorum insan gibi insanları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok ararsın Narkozcum:)Yok artık eskisi gibi insanlar;)

      Sil
  5. Ben bu kadar kötü durumda olduğumuzu düşünmüyorum aslında. Evet sanal alemdeki kimlik sorunu henüz çözülemediği için sıkıntılar çok. Kolaylık ve zorluklar da bununla birlikte fazla. Ancak eskiden aynı yatılı okulda okuduğun arkadaşını seneler sonra görüyorsun belki kaç çocuğu var, neler yapıyor o zaman öğrenebiliyorsun. Şimdi eğer gerçekten sıkı dostluklar kurmuşsan -yüz yüze- daha çok vakit geçiriyorsun o arkadaşınla, daha çok haber alıyorsun iyi mi kötü mü diye.
    Bir yandan da gerçekten sadece sanal alemde yaşayan insanlar olduğunu biliyoruz, bu kötü.
    Tamamen teknolojiden dolayı şu an bu durumdayız demek bana pek doğru gelmiyor. Yani yanlı bir yorum gibi. Bence teknolojinin insanlar etkisi değil bu sadece, insanların kendilerine etkileri böyle. Artık dostluklar eskisi kadar sağlam değilse bunun sebebini başka şekilde aramak lazım.
    Her kuşağın sevdiği, hoşlandığı müzik nasıl değişiyorsa o çağın insanları da değişecek elbette.
    Güzel olan kendi kimliğimizi kaybetmeden, hayattan kopmadan, teknolojinin imkanlarından yararlanıp güzel yaşayabilmek diye düşünüyorum.
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir bakış açısından değerlendirmişsin Şenaycım.Tabii teknolojinin bir çok faydası var.Uzun yıllardır görüşemediğimiz,hayatımızın bir noktasında araya giren uzaklıkları teknoloji sayesinde kapattık.Tamamen tü kaka demek doğru değil...İnsan olarak insana ait duygularımızı yitirmemizde bir çok neden var ama teknolojinin etkisinin büyük olduğunu düşünüyorum.Sevgiler..

      Sil
  6. ay ben ağlarım bak :))) işteeee komik değilsiiiin bana neeeee kikirikiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok komiğim ben deeptone:)))Yalnızca yazdıklarıma yandıtanıyorum bu komikliği:Pp Sevgiler....

      Sil
  7. Ne kadar güzel yazmışsın..
    Bazen sevgilimle bile ellerimizde akıllı telefonlar,konuşmuyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Tek Aşk A...:)Maslesef bana kalırsa durum pek parlak değil:( Tuvalete giderken bile akıllı telefonları yanımızdan ayırmaz olduk;)Sevgiler...

      Sil
  8. Tokat gibi bir yazı olmuş bu canım...kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Burcucum:)Sevgiler...

      Sil
  9. Aşklar bile sanal yaşanmaya başlanmış artık

    sanalda yaşayalım aşkları di mi ? ne bakış olsun,ne duruş
    öylece sanki kendi içimizde yaşıyormuş gibi başlasın ve bitsin
    zaten hayat gelip geçici,ne önemi var ki duyguların...

    teknoloji akla ve ruha zarar veriyor,hep söylüyorum kiiii

    çok güsel bir yazıydı haaaatuuun,sevdim :

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler minik minim:))Zaten hayat gelip geçici işte özet bu!İnsanlar bunun farkındalığı ile yaşamıyor ki:( Herkes yaşam sonsuzmuş gibi davranıyor...Kırıyor,döküyor...İnsanlar arasındaki mesafeler her geçen gün açılıyor...Yazık:( Sevgiler...

      Sil
  10. Harika bir yazı ellerine, yüreğine sağlık ;)
    ''Black Mirror'' dizisini izledin mi bilmiyorum ve izlemeyenlere şiddetle tavsiye ediyorum. Altı bölümlük mini dizi kısa film tadında bir sinema yazarı olarak bu durumda bile tavsiyeden vazgeçemiyorum :)
    Senin de dediğin gibi ben daha neyi yazıyorum ki :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Alper:)Hayır izlemedim,pek iyi izleyici sayılmam:( Daha çok kitaplarla haşır neşir olmayı seviyorum:))İzleyeceklerim gittikçe artıyor...Aldım sıraya tavsiyeni:)Çok teşekkkürler...Sevgiler...

      Sil
  11. Çok beğendim , tamam teknolojinin bazı unsurlarını haklı olarak yeren bir yazı ama yine aynı unsurlar sayesinde bulduğum, kendimden bir şeyler yakaladığım bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe sen de haklısın Elif:))Teknolojiye tamamen tü kaka diyemeyiz zaten...Çık fazla faydası da var...Ben sadece bir kısmını eleştirel bir yazı yazdım:)Sevgiler...

      Sil
  12. Ben de bu konunun farkına geç de olsa varanlardanım. Bazı şeyleri kaybettikten sonra anlıyor insan ne acıdır ki. Bu yüzden hayatımı tekrar düzene sokmaya çalışıyorum. Sosyal medyadan biraz uzaklaşmak hayata yeniden dönmek için büyük bir adım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil