14 Nisan 2014 Pazartesi

NE İSTEDİĞİNİ BİLMELİ İNSAN

,
İnsan ne istediğini bilmeli. Bilmiyorum artık demek bir çözüm değil, sorunun ta kendisi. Neyi neden  istediğine karar vermeli. Kaybedecek çok fazla zaman yok hayatta. Yeterince zaman kaybedildi. Alt mesajlar hikaye, bu hayata verilmesi gerekenler ise net mesajlar. Gerisi tamamen bahane. Hele hele ki gizli gizli yaptığını düşünüp, görülmesini istediğin şeyler daha da bir garip. Eh biraz da çocukça. Bir de olan, yapılan yeni fark edilmişse, tabii farkındalık pek bi önemli.
Korktukça, tüm korkuların dolanır gelir başına. Korkma! Yaşadım oradan biliyorum. Korktum, her korktuğum geldi başıma. Almam gereken dersi aldım bu hayatta. Ve artık vazgeçtim korkmaktan... Yaşarım yaşanması gereken her ne varsa, göğsümü gere gere.... Korkmuyorum  artık kaybetmekten, kaybedeceklerimden. Hayattan istediğimi söylerim, almak için gerekirse savaşırım! Hayat her şeye rağmen inat ediyorsa vermek istediklerimi bana  vermekte! Gerekirse vazgeçmesini de bilirim. Karar mercii benimdir yaşamım da, bir başkası ya da hayat değil. Sorumluluklarını almayı bileceksin üzerine... Yeri geldiğinde diyeceksin benim hayatım, yaşadıklarımın sorumlusu benim!
Yaşanması gerekenler yaşanır,ödenmesi gereken bedeller ödenir bu hayatta. Önemli olan kendine alman gereken dersleri almaktır yaşananalardan... Bu hayatta haklı olmak değil, mutlu olmak gerekir. Zaten sen ne dersen de herkes kendince haklı, o zaman önemi kalmıyor ki haklı olmanın. En büyük kazanç mutlu olmak...
Her yaşananan senin seçimlerinden ibarettir, kimsenin değil. Üzülmek, ağlamak, gereksiz yere sızlanmaksa niyetin, yıllarca uzatabilirsin acılarını. Bunun tek nedeni de kendi seçimindir. Sensindir tek sebebi. Sen seçtiğin içindir her ne yaşıyorsan yaşadıkların. Arama boş yere suçlu. Çünkü acılarını taze tutmaktır niyetin. Hayatın öğretttiği en büyük şey önce kendi mutluluğun. Çünkü; sen mutluysan, etrafındakiler de mutlu. Mağduru oynamaksa hayatta ki amacın, boş ver bu hayatta herkes zaten mağdur.
Her insan birbirinden farklı. Zaten dememiş mi kocaman kocaman büyükler beş parmağın beşi bir değil... Aynı kültürde büyüyen kardeş bile birbirinden farklı. Hayatın renkliliği de bu değil mi zaten. Eh bir bildikleri var ki söylemişler bu sözü.
Heyyt be bırak dalgaların savurduğu yere kendini, neyi düşünüyorsun şu üç günlük dünyada. Gelecekse başına gelir zaten her ne gelecekse, engelleyemezsin... Unutma ki istemediğin ot dibinde biter... Kendini korumaya almak o zaman ne diye!? İnsanlar sağ gösterip, sol vurmakta zaten. Hangi birine hazırlayacaksın kendini... Eh burada da yine seçimler giriyor devreye, peki nasıl seçeceksin hayatındaki insanları? Kavun değil ki koklayasın insanları? Kelek mi, olgunlaşmış mı, ham mı? Yoksa çiğ süt emmiş bir vicdansız mı?
İnsanlar kurmuş yalandan dünyalarını, gerçek varsayarak yaşamakta hayatı. Sana da tek düşen görev, elinden geldiğince mutlu yaşamak bu hayatı... Gerçeklerle yüzleş, kabullen gerçek hayatı....
Tüm hatalar, yanılgılar biz insanoğlu için... Önemli olan da yapılanın, yaptığının bilincinde olmak, bilincine varmak.
Kendini tanımak, insanın kendisine evet ben buyum deme cesaretini gösterebilmesidir. En büyük çatışma insanın kendiyle olan çatışmasıdır. Kendi iç dünyanda ki huzur ise en büyük huzurdur...

SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

12 yorum :

  1. Kabullenmek de büyük mesele :)
    Zaten kendimizle savaşmakla ömrümüz geçiyor :)
    Yapabilmek dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan isterse yapamayacağı şey yoktur;)İste yeter;)Sevgiler...

      Sil
  2. sana terapiye mi gelsem ne!
    dışarıdan gelen arıza durumlar etkilemediği zaman,zaten olmuşun demektir,benim daha çok yolum var bahar:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memnuniyetle beklerim...;)Tecrübeli sayılırım terapi konusunda:)))elimden geldiğince severek destek olurum....Sevgiler....

      Sil
  3. ben varya neler neler istiyom şimdi yazmaya bi başlasam sabah olur ama benim uykum gelir yarıda kalır diye yazmıyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahhhaaaa git uyu o zaman Narkoz:))))

      Sil
  4. tamda burada bahsi geçen konularla ilgili 3 tane kitap okudum yakın zamanda , ne gariptir ki parmaklarım beni her tıkla benzer konulardaki yazılarla buluşturuyor .. ilginç izlemeye aldım sizi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Butterfly evrende tesadüf diye bir şey yoktur.Ben buna inanırım.Mutlaka bir nedeni olmalı;)Size anlatılmak istenen bir şey var demek ki;)Bu arada Persephone güncesi olmasaydı blogumun adı İkinci seçeneğim Butterfly'dı...Sevgiler....Hoşgeldin:)Ben de takibe alıyorum sizi;)

      Sil
    2. yok artık :D hakikaten .. teşekkürler hoşşbuldum , ene bi garip oldum bak şimdi

      Sil
    3. Olma garip yaşadığın olayları düşün ve bağlantıyı bulmaya çalış;)hepsi bu:)

      Sil
  5. evet en önemlisi iç huzur. Onunla barış sağladın mı, iç sesin artık seni yönetmeyi bıraktı mı, o zaman bak nasıl gerçekleşiyor hayaller bir bir.
    Tek karar mercii sensin hayatınla ilgili. Evet, bu da noktası olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o iç huzur yok mu ah:)))İnsan ne isterse onu yapar,yeter ki istesin!Karar mercii insanın ta kendisidir;)

      Sil