19 Nisan 2014 Cumartesi

İSTE OLSUN

,
Ağızdan çıkan her söz bir duadır. O nedenle ağzından çıkacak her bir cümleye, her bir kelimeye dikkat etmek gerekir. Düşünceler de tıpkı ağızdan çıkan sözler gibidir. Düşünürken bile dikkatli ol,benden uyarması!
Evrenin işleyişi çok karmaşık gibi görünse de aslında çok basit bir mekanizmayla çalışıyor, ayıptır söylemesi anca anladım... Biraz uzun bir yolculuk gerektiriyor, hele ki bu tip şeylere inanmayanlar için. Başta ben olmak üzere.
Uzun yıllarımı aldı bazı şeyleri kabullenmek ve anlamak... Neden mi? Bilim alt yapılı bir iş yapıyorum, kanıta dayalı olmayan hiç bir şeye inanmam da ondan.
Secret furyasıyla başlayan bir dönemde, bir kitap sever olarak aldım kitabı okudum, dedim hadi beaaa Rhonda Byrne neyin kafasını yaşıyor acaba? Olur mu böyle saçmalık, bu kadar basit mi her şey? Neyse bir miktar inanma emaresi göstersem de çabuk söndü inancım, yatmadı kafama, bilgi eksikliği vardı. İlla irdeleyeceğim her şeyi, yoracağım ya kafayı.. Eh işte hayat ya bu verecek illa dersini, yıllar sonra haksızlık ettiğimi anladım.
Uzun bir ara verdim Secret hikayesine... Bir şekilde kafamda bir şimşek çaktı, ben sardım yine bu evrenin işleyişine... Kimi insan çok mutlu, ne isterse oluyor, kimi insan da hep şikayetçi istediklerinin bir türlü olmamasından, dolayısıyla hep mutsuz... İyi de nasıl oluyor bu iş?
Yıllardır hem insan psikolojisi üzerine hem de bu konu üzerine deli gibi kitap okuyorum. Kırdım kafayı çözeceğim hem insanın kafasının içini hem evreni. Okumakla olur mu diyebilirsiniz belki, cevabım ise şu tabii ki olmaz... Okumak yetmez, eylem de olmalı... Nispeten de çözdüm sayılır evren kısmını, insanın kafasını çözmek ne mümkün, Freud bile tam olarak çözememişken benim ne haddime. Evren bile daha az karmaşık insan kafasından.
Çözdüm kısmını ise kendi tecrübelerime, kendi kanıtlarıma dayanarak rahatlıkla dile getiriyorum... En azından başıma ne geliyorsa artık neden geldiğinin bilincine varıyorum. Farkındalığım epeyce arttı anlayacağınız...
Evet gelelim aslolan konuya, neyi çözdüm?
Merklanmayın o kadar da büyük bir olay değil...
İste yeter, işte hepsi bu, evet bu kadar basit... Önemli olan nasıl isteyeceğin kısmı..
Her şeyden önce olumlu düşünmeyi öğreneceksin ve olumlu cümleler kuracaksın. Bu işte öyle kolay değil, çünkü hayatımızda o kadar çok olumsuz cümle kurmaya alışmışız ki, kimi zaman mümkün değil olumsuz cümlenin yerine olumlusunu koymak. Dene göreceksin. İşe buradan başlamak gerek...
İste dedim, evet iste... Bazen istemekten bile korkarız, olmazsa hayal kırıklığına uğrarız düşüncesi bizi istemekten alı koyar. Korkma iste! Ne istediğinin bir önemi yok. Yeter ki istemeyi öğren, inancına göre Allah'tan, Tanrı'dan, evrenden her kimden ya da her neyden istersen iste. Ve olacağını düşün, olumsuz hiç bir düşünce geçirme aklından. Ve sürekli bu isteklerini dile getir, gerekirse yaz bir kağıda... Bu kısa vadede de gerçekleşebilir, uzun vadede de. Belki de hiç gerçekleşmeyebilir. İşte kilit nokta. Gerçekleşmeyecekse neden isteyeyim diyebilirsin? Bazen bazı şeylerin gerçekleşmesi bizim hayatımız için daha vahim sonuçlar doğurabilir. Yani istediğimiz şeyin olmaması kimi zaman hayrımızadır. Unutma!!!
İstediğimiz bir konu hakkında olumlu düşünmeye başladığımız an itibariyle, tüm davranışlarımız bu duruma göre şekillenir. Bu konuyla ilgili tüm pozitif olayları üzerimize çekmeye başlarız. Bu çok net ''her şey üst üste geldi'' cümlesini hayatınızda ne kadar sık kullandığınızı bir düşünün. Tamamen verdiğiniz enerji ile ilgili. Evren enerjiden oluşmuştur ve her birimiz de enerjiden oluştuk. Her şey verdiğimiz enerjiyle ilgili... Pozitif ol!!! Pozitif oldan kastım asla Pollyanna ol demek değil...
İnsanın en büyük korkusu kaybetme korkusudur. Korkmayın kaybetmekten, kaybettiğiniz her ne ise mutlaka yerine çok dahi iyisini koyacağınızın bilincinde olun. Ve buna inanın... Korku en büyük düşmanınızdır. Korktuğunuz her şeyin başınıza gelmesi kaçınılmazdır....
Sevgi, en büyük enerjidir. Her şeyi, herkesi sevin evet düşmanınızı bile. Kazanan siz olursunuz...
Farkındalık en büyük hazinelerden biridir. Kendinizin, çevrenizin farkındalığına varın, neyi neden yaşadığınızın farkına varın. Buna kafa yorun. Bugüne kadar hayatınızda yaşadığınız sizin için önemli olayları düşünün. Ne istediniz? Ne düşündünüz? Bu konudaki hisleriniz, korkularınız, endişeleriniz neydi? Nasıl bir sonuca ulaştınız?
Cennette cehennem de bu dünyada yaşanır. Yaptığınız her iyiliğin ve kötülüğün sonuçları her ne olursa olsun size geri döner. Unutmayın size yapılmasını istemediğiniz hiç bir şeyi bir başkasına yapmayın. Çünkü; bir şekilde bedelini ödersiniz. Başınıza gelen iyi ve kötü şeylerin neden başınıza geldiğinin farkında olun. Evet bunu yaşadım çünkü; ben bunu yaptım ve bu başıma geldi demeyi bilin iyi ya da kötü...
Bunu yaşam biçimim haline getirmeye çalışıyorum. Bazen uygulayabiliyorum bazen de uygulayamıyorum. Netice ben de insanım... Benim de sizler gibi belli öğretilerim, kültürüm, korkularım,kurallarım var... Ama artık dediğim gibi neyi, neden yaşadığımı, neden bu sonuca ulaştığımı biliyorum. Onlarca olumlu ve olumsuz örnek yaşadım... Deneme aşamasında, bir kaç olay yaşayınca ister istemez olayın boyutu değişiyor. Evet çok uzun zaman aldı, ama denememe değdi... Halen de öğrenme aşamasındayım...
Denemesi bedava, bence deneyin kaybedecek hiçbir şeyiniz yok, yalnızca biraz inanç sisteminizi belli doğrultuda değiştirmek dışında.
Tabii bunun üzerine yüzlerce kitap yazılıyor, bu epeyce kısa bir özet oldu ama(uzun gözükse de,umarım sıkılmadan okumuşsunuzdur) olayın hemen hemen temeli bu...

İSTE ama olacağına inanarak İSTE!!!
Unutma!!! Ağızdan çıkan her söz bir DUA'dır....

SEVGİ ve IŞIK'la kalın...
Persephone

27 yorum :

  1. ben de sizinle ayni dusuncedeyim tamamen olumlu dusunmeyle pozitif enerji ile donuyor her sey, herbir seyin enerjisi var diyorum ama kime soylesem gulup geciyorlar aslinda cok basit dedigin gibi ama anlamiyor insanlar :)

    YanıtlaSil
  2. Yazımda da belirttiğim gibi ben de saçma buluyor ve gülüp geçiyordum.Neden fikrim değişti?Tesadüfler!Bir şekilde yaşadığım baZı şeyler,kitap satın almaya gittiğimde enteresan bir şekilde bu tip kitaplara yönelmem...İnsanlara mantığının almdığı şey komik geliyor...Toplumumuzda ki büyük bir çoğunluk araştırma ve okuma özürlü...Bilmeden yok sayma eğilimi,hatta bilmediği konularda atıp tutma eğilimi çok yüksek...İnsanların önce anlamak istemesi ve hayatında bazı şeyleri deneyimlemesi gerekir inanmaları için...Anlamak istemiyorlarsa da bu onların kaybı;)Merak etmeyin bana da gülüyorlar,umrumda mı hayır değil;)Ben kendi yaşadıklarımın ne olduğunu biliyorum,diğerlerinin bana gülmesi beni bağlamaz:))Ben de onlara güler geçerim;)Önemli olan bir şey öğrenme isteği olanlara bir şey aktarabilmek,yoksa öğrenme isteği boş ver gitsin,uğraşma:)))Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok kısa bir özet olmuş şöyle 5 yada 10 sayfa galan yazsaydın iyiydi;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Narkozcum bu konu üzerine 250 sayfa bile yazarım;)Sevgiler...

      Sil
  4. ben yeni başladım :)) değişiklikleri merakla bekliyorum .. inanma sürecim yaşadıklarımı irdelememle başladı , gerçekten de her şey üst üste geldi durumu küçük dağlar / tepeler oluşturdu hayatımda artık ve anladım ki ne düşündüysem hakikaten oyum / ondan ibaret olmuşum artık .. tüm iyi niyetim ve Allahıma güvenerek sadece ve sadece olumlu düşünüyorum artık istisnasız her durum için ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin sana;)Yaşam biçimi haline getirdiğinde olumlu düşünmeyi,kolaylaşmaya başlıyor bir çok şey...Yaparsın sen;)

      Sil
  5. ehe amma çok Artık kelimesi kullanmışım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun anlatmak istediğini anlatmışsın,gerisi önemli değil;)Sevgiler...

      Sil
  6. Bu the secret olayına bende inanmayanlardanım :)
    Ama yazdıklqrın etkilemedi desem yalan olur :D
    Bi okumak değişmek ve mutlu olmak lazım :)
    Bakalım göreceğiz efendim ;)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeymacım dediğim gibi denemesi bedava,ekmek istemez,su istemez:)Biraz farkındalık yeter:)))Öptümmm...Sevgiler...

      Sil
    2. Ne güzel yazıyosun ya pozitif enerji kaynağı gibisin ;))

      Sil
    3. canım benim sen de öylesin;)hep böyle kal olur mu...;)

      Sil
  7. sanki ben yazmışım gibi...öyle güzel çağırıyoruz ki olayları ve insanları hayatımıza.bazen farkındayız bazen rastlantı sanıyoruz.ama hiç birşey tesaadüf değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hayatta yaşadığımız hiç bir şey tesadüf değil,önemli olan bunun farkına varmak ve ne yaptığının neyi çağırdığının farkında olmak;)Çoğu insana saçma gelse de:))Bu bilince ulaştıklarında anlayacaklar..Umarım bir gün herkes bu bilince ulaşır:)))Negatif enerjileriyle insanlar ortalığı kirletmekten vazgeçer:))))Sevgiler...Ne mutlu bana aynı hisleti paylaşıyormuşuz;)

      Sil
  8. kesinlikle aynı fikirdeyiz.dilerim bizim gibi düşünenler çoğalacak ve olumlu enerji ile daha güzel bir yaşamın kapılarını aralayacağız...sayfanı bugün keşfetmiş olmam da tesadüf olmasa gerek:)

    YanıtlaSil
  9. umarım:))eh işte hayat mucizelerle dolu;)benzer benzeri çeker:)))sevgiler;)aldım blogunu takibe...;)

    YanıtlaSil
  10. Oluuur...Sadece biraz sabır gerktiriyor,hepsi bu;)

    YanıtlaSil
  11. o kitabı bana ilk, okumam için tavsiye eden arkadaşıma, şöyle gözlerimi hafif kısarak, manacı bir "hadi canım sende" bakışı attım:)
    Aldım, okudum, SAÇMA dedim, koydum. Evren denen koca devasa, "oldu beni bulacak bu kadar insan içinde, beni duyacak, bana istediğimi gönderecek!" Yine dudak kenarı kıvrık yandan manacı gülümseme:)
    Bu tip anlaşılmalar, zaman içinde, kişinin kendi içinde daha yüksek sesle konuşmaya başladığı zamanlarda daha gerçekçi oluyor. İnanmaya hazırsan, o kitap sana ilaç gibi geliyor. Henüz vaktin varsa, daha hazır değilsen, benim gibi, sakla samanı gelir zamanı modunda, bir kenara atıyorsun elindekini.
    Fakat, fakat!
    Sonrasında, bakıyorsun ki, aslında sen evrenin mucizesine inanmak istiyorsun, bir deniyorsun, iki deniyorsun, gerçekten yüreğinle bir şeyi dilediğinde, elini bile kıpırdatmadan nasıl gerçekleştiğini görünce ürperiyorsun.
    İnanmak istememek de bir tercih ama bence zararın neresinden dönülürse kardır.
    Olumlu düşüncenin etkisini fazlayısla gören biri olarak, bu yazını herkesin bir kaç kez okumasını ve anlamaya çalışmasını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şeyleri idrak etmek,belli bir bilince ulaşmak zaman alıyor ne yazık ki..Biraz da yaşadıklarının nelere mal olduğunu,neyi yaptın ne yaşadın ya da neyi yapmadın ne yaşadın bunların farkında olmak çok önemli....O zaman gerçeklere belki de mucizelerin gerçekliğine inanıyorsun...Belki mucize demek yanlış,çünkü mucizeler doğa üstü şeylerdir.Bu sadce evrenin işleyişinin farkındalığı ile ilgili...Bir kişide bile olsa bu bilinci uyandırmak, bu yazıyla belki de kafada minik bir soru işareti bırakmak olabilir mi diye güzel...Umarım birilerinin hayata bakışını değiştirmede bir fark yaratır bu yazı...Bu beni çok mutlu eder...Çok teşekkür ederim...Sevgiler...

      Sil
  12. Vay be, motive eden bir yazıydı efendim, keşke yazdığınız sene okusaydım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir zaman geç değil efendim;) Motive etmesine sevindim... Sevgiler...

      Sil
  13. Bu sefer sizi karşıma çıkardı araştırmalarım nasıl olur diye düşünceler kafamın içinde dans ederken öte yanım olacak derken ben kendime inanamıyorum olacak herşey istediğim gibi olacak diye siz belkide yeni bir yol açıyorsunuz bana sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman yeni bir yol vardır. Önemli olan görmek ve istemek... Bu hayatta ne veriyorsak onu alıyoruz. Her şey bir düzen içinde işliyor. Benim bildiğim bu... Sevgiler...

      Sil
  14. Harika bir konuyu irdelemişsiniz umarım bu yazınızın devamı gelir,ihtiyacım var bunları öğrenmeye.

    YanıtlaSil