2 Kasım 2013 Cumartesi

BENİM DOĞRULARIM DOĞRUDUR… SİZİN DOĞRUNUZDAN BANANE !!!

,

Kendi  davranışlarımızı,  alışkanlıklarımızı,  düşüncelerimizi  hatta   hayallerimizi  bile   bir olmazsan  olmaz  ideal  gibi  görmek  başkalarının  da  bizim  gibi  davranmayan , düşünmeyen hayalimizi  bile  desteklemeyen  kişiler  olarak   yargılamak  ya da  tenkit  etmek   eleştirel  düşünme biçimi  olarak  karşımıza  çıkar  ki  hemen  iyi  veya  kötü  yaftası   takmamak  için  bir  neden  sayılmaz.

                Bu  tür  insanların  unuttukları bir  şey  vardır;  herkesin  kendince  değerleri  vardır  ve doğrularını da  ihtiyaçları   belirler.Psikanalistlerin  tanımı ile eleştirel  düşünme;  akıl  yürütme ,  analiz,  ve  değerlendirme  gibi  zihinsel  süreçlerden  oluşan  bir  düşünce  biçimidir.Kendi  doğrularımızın  doğruluk  kaynağı  aslında  eleştirel  düşünceye  sahip  olmamızdan  hareket  ile  kesin  davranışlar  olarak  karşımıza çıkar.

                Bu  şekilde  olan  ve  davranan  insanların  ,  kendilerini  başkalarından  farklı  görmek  zeki  olduklarını,  seçilmiş  insan  kişilik  düşüncesinin  hakim  olduğu  ben  olgusunun  elştirmesinden  çok  başkalarını  eleştirmenin  kendilerinde  bir  doyum  oluşturduğunu;  ben  güzelim,  ben  akıllıyım,  ben  bilirim,  benim  doğrularım  eleştirilemez,  kurallarım  sabittir  ve  başkaları  tarafından  değiştirilemez  gibi  düşünceler  içinde  olanlar  kendi  sıkıntılarını,  arzuları  ve  mutsuzluklarını  ifade  yoksunu  cümlelerle  etrafına  ancak  bu  şekilde  davranarak  ve  söyleyerek  tatmin  olurlar.

                Konuşmalar  ya da  bir  konu  üzerinde  tartışmaların  olduğu  durumlarda  bu  kişiler  karşılarındakilerini  dinlermiş  gibi  yaparlar  ve  dinlemezler  fakat  kendilerini   yine de  ifade  eder  cümleler  kurarlar.Eğer  onlarla  bir  konu  üzerinde  ki  bu  konuşmalar  ister  günlük  hayatımızdan  olsun  ister  müzakereli  konuşmalar  olsun  onlara  karşı  onları  öven,  hak  veren   cümleler  kullanılmasını  isterler.Aksi  halde  size  kırılgan  tavır  ve  ses  tonları  farklı  şekilde  sert  ve  bilgiç  tavırla  benim  doğrum  bu,  sizin kinden  bana ne  der  gibi  kesin  ve  net  cümleler  kurarlar.Kısacası  olumsuz  ruh  hali  ile  karşımızda  olurlar.

                Kendi  düşüncelerinin  kabul  görmesini  isteyen  bu  kişiler,  empati  yoksunudurlar  ve  ben  merkezci  düşünürler,  genellikle  amaçları  etraflarında  hayran  kitlesi  oluşturmak  ve  onları  kendilerinin  yönetmesinden de büyük  zevk  alırlar.

                Ama  bu  insanlar  aslında  ruh  halleri  değişkenlik  gösteren  yapıdaki  insanlardır  ve  sıklıkla  çok  yorulduklarını,  her şeyi  kendilerinin  üstlendiği  sorumlulukları  olduğunu  hatta  her şeyi  bir  kenara  bırakıp  bulundukları  yerden  çok  uzaklarda  yaşamayı bile düşünürler .

                Bu  kişilere  tavsiyem;  sizlerle  düşüncelerini  paylaşan  her kim  olursa  olsun  lütfen  empati kurun, onlara  vereceğiniz  cevaplar net  ve  kesin  evet,  hayır,  doğru,  yanlış  şeklinde  değil de;   önermelerinizi  olumsuzluktan  çok kelimelerinizde  şekil  değişikliğine  gidin  yada  deneyin  bakın  karşınızdakilerin  de size  olan tavrı  değişecek  ve  değişimleri  fark etmiş olacaksınız.

                Yine de  : “  BENİM  DOĞRULARIM  HER  ZAMAN  DOĞRUDUR”

                 “SİZİN  DOĞRULARINIZDAN  BANA  NE”  diyorsanız   o  zaman  da  size   şunu  söyleyebilirim:
''HOŞ  GELDİN  YALNIZLIĞIM 

Sevgi ve saygılarımla   YILMAZ  CAYMAZ                              
Sevgi ve ışıkla kalın  
PERSEPHONE

0 yorum to “ BENİM DOĞRULARIM DOĞRUDUR… SİZİN DOĞRUNUZDAN BANANE !!! ”

Yorum Gönder