26 Mayıs 2013 Pazar

KENDİMİZ NASIL OLMALIYIZ?

,


Bazen  düşünürüz  hepimiz,  ben  kimim? Kendimi  ne  kadar  tanıyorum? Kendimi  tanıdığım  ben  ile  beni  tanıyanlar  beni  nasıl  tanırlar? Acaba  ben  beni  tanıyanlar  kadar  kendimi  nasıl  ve  ne  kadarını  tanıyabiliyorum? Yada  ben,  tanıdığım  gerçekten  ben  miyim?
                Kendini  tanımak   için  fiziksel  bir düşünce tanımlaması  ile  ruhsal  düşünme  tanımlaması  formülü  ile    hareket  etmeli  insan,  ki tamlamayı  içine  birazda  aforizmalarla  süsleyip sonuçlandırsın.
                Burada   vücudumuzu   tanımaktan  çok  kendimizi  düşünsel  veriler  ışığında  genetik  ve edinimsel   olarak  nasıl  görüyoruz  nelere  sahip olarak  doğduk  neleri  sonradan  öğrendik   bizi etkileyen  faktörler   var  mıdır? Bunlar  bizim  için  yeterli  mi? Onlarla  yaşamalı mıyız?En  önemlisi  de  kabullenmeli miyiz   olduğu  gibi?

                               SORULAR,   SORULAR,   SORULAR…
                Ben,  bu  kadar  soruları  sordum  siz  sakın  sormayın zamanınızı  iyi  kullanın ,  kullanın  ki  kendinizin “  kendiniz”  olma  yolunda   atacağınız  adımları  çabuklaştıralım.

                Güzel bir  sözle  başlayalım: “insan  hayatını  kendini  tanıdığı  sürece  güzelleştirir”
Kendimizi  tanıyamadığımız da  ne  istediğimiz  bir  hayat  içinde  olur  ne de  çalışma  hayatımızı  belirler  halde  oluruz.Dünyada  belki  milyonlarca  insan  böyle  durumda  olduğu  kesin,  istemediğimiz  bir  işte  çalışmak,  istemediğimiz bir  evde  oturmak  yada  istemediğimiz  evlilikler  yapmak  tüm  bunlar  hayat  içinde  yaşanması  güç  , geri  dönülmez  istemsiz yaşam  biçimi  halini  alıvermiş.Yani  hayatın  anlamını   ve  amacının  ne  olduğunu  bilmeden   yaşamak  durumu   ortaya  çıkmıştır.Goethe  bunu  şöyle  ifade  etmiş: ' Bir  insanın  ulaşabileceği  en  yüksek  düzey,  kendi  inanç  ve  düşüncelerinin  farkına  varmak,  kendini  tanımaktır'.

                Kendini  tanımıyorsan  kendin  için  yararlı  olacak hiç  bir  eyleme  başlayamazsın kendine  yatırım  yapamazsın  özgürce  düşünemezsin  unutma  ne  ekersen  onu  biçersin  sözünün  arkasında  aslında  kendini  tanıyamamaktan  dolayı   yanlış  işler ve  yanlış  hayat  felsefesini  kendine  uygulamak   olmaktadır.
               
               Kendini  eğer  tanırsan  gerçeklerle  yaşarsın.Doğru  kararlar  alırsın,  potansiyelin   farkına  varırsın,  sorumluluklarını  bilen  insan, ama  gerçek  olursun.
              
               Kendini  eğer  iyi  tanırsan,  ruhsal  ve  fiziksel  yapına  sahip  olur  onları  kontrol  edebilirsin.

EĞER,    KENDİNİ  İYİ  TANIRSAN ;     DAİMA   KENDİN  OLURSUN.
Yılmaz  CAYMAZ

SEVGİ  VE  IŞIKLA   KALIN...
Persephone

0 yorum to “ KENDİMİZ NASIL OLMALIYIZ? ”

Yorum Gönder